Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Mangler kun en revolver EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Mangler kun en revolver EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Mangler kun en revolver EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Mangler kun en revolver EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Mangler kun en revolver EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Mangler kun en revolver EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Mangler kun en revolver EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Mangler kun en revolver EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Mangler kun en revolver EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Mangler kun en revolver

3 deltagere

Go down

Mangler kun en revolver Empty Mangler kun en revolver

Indlæg  Gæst Søn Maj 23, 2010 12:14 pm

Hej folkens

Nu har jeg endeligt fået samlet et helt Indy-kostume - har ikke fået levet billeder endnu. MEN, der mangler detalje - en revolver.

Jeg har surfet det meste af internettet rundt, og har også fundet et par steder som kunne være interessate. Der er ingen tvivl om at todds costumes i USA har langt den bedste udgave (http://www.toddscostumes.com/cgi/commerce.cgi?preadd=action&key=353500), men da den kan skyde med løse (eller i al fald knaldhætter) er jeg ikke sikker på lovgivning i forhold til import, ejerskab, brug mv.

Derudover er der western stage props (http://www.westernstageprops.com/miva/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=WSP&Product_Code=IJG2_) der sælger "gummi" våben - her er der vidst ingen lovgivningsproblemer, men mere Screen Accuracy og "følelses problemer" (gummi har ikke samme vægt etc.).

Problemet med de to ovennævnte, udover dem jeg allerede har påpeget, er at forhandlerne hører til i USA, og fragt og told kommer til at koste et ben og en arm udover prisen på selve varen.

Mit spørgsmål er nu, om der er nogen der kender til nogen i Danmark eller Europa, som sælger en revolver der ligner (en af) Indys - legetøj, attrapper, hardball, alt har interesse. (se Indy's revolverer her: http://www.indygear.com/igguns.html ).

Jeg kunne også være interesseret hvis der er nogen der har nogen liggende....

Bedste hilsner
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Mangler kun en revolver Empty Sv: Mangler kun en revolver

Indlæg  Just Indy Søn Maj 23, 2010 2:11 pm

Jeg er ked af at mit 'projekt' ikke er nået længere end sidst (dvs. jeg har det i tankerne) Men hvis du vil købe fra usa så er www.shopusa.dk en mulighed. Har købt engang fra dem og det er forholdsvis smertefrit. Der er omkostninger selvfølgelig, men det er ikke så meget som hvis man bestillte direkte. Det er også plus at man kan bestille ting der kun bliver sendt indenfor USA's grænser. Man får i virkeligheden en adresse i USA der kan bruges til hvilken som helst webshop.
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

Mangler kun en revolver Empty Sv: Mangler kun en revolver

Indlæg  Jens_Hoppe Søn Maj 23, 2010 3:15 pm

Da jeg først på året ledte efter en revolver, endte det med at være en Tanaka M10 airsoft gun jeg fokuserede på. Det var en modificeret udgave af den som Todd på et tidspunkt solgte - Kredepops har et foto i en tråd her et sted, som viser den Todd-modificerede Tanaka M10.

Da jeg ikke længere kunne købe en sådan fra Todd, endte jeg med at lede efter almindelige Tanaka M10'er i stedet. Problemet med dem som gearprop er at de har forkerte grips og ingen lanyard ring. Et andet problem var at de var udsolgt stort set alle steder. Jeg fandt en butik i England som havde dem, men de ville/måtte ikke sælge ud af landet. Så til sidst endte jeg med at bestille en fra TokyoModel Company.

Det endte med at blive en dyr affære og det var egentlig ikke TMCs skyld, da de sendte den prompte. Problemet var Post Danmark, som udfra tolddeklarationen kategoriserede pakken som ulovlig vare, og sendte den retur til Hong Kong. Efterfølgende har lidt granskning på airsoft-fora herhjemme afsløret at det er et kendt problem, og at den bedste løsning er at bede om at få UPS til at stå for forsendelsen - de har nemlig (åbenbart!) ikke noget problem med at transportere skydevåben. Det gjorde jeg så - og TMC var meget hjælpsomme i det henseende, men den dobbelte forsendelse gjorde det ret kostbart (og UPS bonner en ca. lige så meget i fortoldningsgebyr som Post Danmark ville have gjort).

Det har også været en lidt speget affære at skaffe nye grips og en lanyard ring. Man kan med lidt tålmodighed sagtens finde passende K-frame grips på det amerikanske eBay, men de fleste sælgere vægrer sig ved at sælge en dem, og refererer til en regel fra eBay, som siger at de ikke må sælge skydevåbendele ud af USA. Det lykkedes mig dog at komme i snak med en fyr på eBay, som endte med at sende mig disse glatte grips (ikke SA, men bedre end dem der er på fra starten) ganske gratis:

Mangler kun en revolver Tanaka01_small

For nyligt har jeg så også fået fat i nogle mere SA grips (fra en på COW) - dem med diamantformede tern - og har monteret dem i stedet (men ingen billeder endnu). Det er også lykkedes mig at finde en lanyard ring på eBay (OG en sælger der ikke havde skrupler med at sende den til mig!), men den er endnu ikke installeret.

Når jeg har fået amerikanere til at sende mig grips, beder jeg dem om at udelade referencer til "guns" e.lign. på tolddeklarationen (for ikke at spooke Post Danmark). "Wooden grips" har virket fint begge gange. Smile
Jens_Hoppe
Jens_Hoppe

Antal indlæg : 105
Fødselsdag : 10/07/68
Alder : 55
Lokation : Frederiksberg
Tilmeldt d. : 12/08/09

Tilbage til toppen Go down

Mangler kun en revolver Empty Sv: Mangler kun en revolver

Indlæg  Just Indy Søn Maj 23, 2010 3:36 pm

Jens_Hoppe skrev:
Det har også været en lidt speget affære at skaffe nye grips og en lanyard ring. Man kan med lidt tålmodighed sagtens finde passende K-frame grips på det amerikanske eBay, men de fleste sælgere vægrer sig ved at sælge en dem, og refererer til en regel fra eBay, som siger at de ikke må sælge skydevåbendele ud af USA.

Derfor kan jeg kun anbefale at man tjekker shopusa. Derved kan man bestille lige så tosset som man vil og ikke bekymre sig om de sender ud af usa...
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

Mangler kun en revolver Empty Sv: Mangler kun en revolver

Indlæg  Jens_Hoppe Søn Maj 23, 2010 3:46 pm

Just Indy skrev:Derfor kan jeg kun anbefale at man tjekker shopusa. Derved kan man bestille lige så tosset som man vil og ikke bekymre sig om de sender ud af usa...
Ja, jeg har også kun hørt godt om det (men jeg havde endnu ikke hørt om det, da jeg søgte efter grips på eBay). Smile
Jens_Hoppe
Jens_Hoppe

Antal indlæg : 105
Fødselsdag : 10/07/68
Alder : 55
Lokation : Frederiksberg
Tilmeldt d. : 12/08/09

Tilbage til toppen Go down

Mangler kun en revolver Empty Sv: Mangler kun en revolver

Indlæg  Kredepops Man Maj 24, 2010 8:13 pm

Tanaka M10 som Hoppe skriver om er helt sikkert en rigtig fed gun. Jeg er ihvertfald meget glad for min. Det er rart at den er i metal, det føles som en helt rigtig revolver når man holder den i hånden.
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Mangler kun en revolver Empty Sv: Mangler kun en revolver

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum