Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
The Spirit - mangler en helt EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
The Spirit - mangler en helt EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
The Spirit - mangler en helt EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
The Spirit - mangler en helt EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
The Spirit - mangler en helt EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
The Spirit - mangler en helt EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
The Spirit - mangler en helt EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
The Spirit - mangler en helt EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
The Spirit - mangler en helt EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


The Spirit - mangler en helt

Go down

The Spirit - mangler en helt Empty The Spirit - mangler en helt

Indlæg  Morgan Fre Dec 04, 2009 4:58 pm

Har fået den idé jeg vil lave et kostume helt i tegneserie snit efter Frank Millers model, dvs sort hvid og hvor stregerne og enklete detaljer gør det hele. Har for nogle år siden set et kostume af lignende art fra Lone Wolf and Cub (Dark Horse comic). Kostumet skal altså se ud som taget fra en 2D sort-hvis tegneserie side.

Jeg kiggede på nogle tegneserier forleden, og The spirit er klart den bedste til den her slags kostume synes jeg, ihvertifald i Millers version med det røde slips. Elsker også hans streg, de er bare dynamiskt og præcist. Har ikke bestemt hvilken karaktær jeg vil lave, men det vil helt enkelt være super fantastiskt hvis en af jer havde lyst til at stille op som The Spirit så jeg kan lave et drømmekostume. Det vil i den anledning også være godt hvis du er højere end mig, dvs over 178 :3 Det er ikke et projekt der haster med at lave, men jeg vil super gerne have det ud i løbet af foråret.

ps: Hvis der er andre karaktærer der vil gøre sig fantastiskt i den her slags kostume så kom bare med det.
Morgan
Morgan

Antal indlæg : 414
Fødselsdag : 27/12/85
Alder : 38
Lokation : Chinese Kunming
Tilmeldt d. : 14/12/08

Tilbage til toppen Go down

The Spirit - mangler en helt Empty Sv: The Spirit - mangler en helt

Indlæg  Gæst Lør Dec 05, 2009 11:52 pm

Er helt enig i at Frank Millers fremstilling af the Spirit er cool - selvom den lader en del tilbage at ønske i forhold til originalen. Imidlertid mener jeg at vide (jeg er 99,9% sikker) at det ikke er Frank Miller, men Will Eisner, der originalt har tegnet the Spirit - i.e. Frank Miller har aldrig tegnet The Spirit, kun lavet film om/med ham. Hvis det er tegneseriernes "streg" du henviser til i forhold til Spirit, så er det Eisners streg (som også er helt også fantastisk).

Er det derimod Frank Millers "streg" fra f.eks. Sin City eller Batman du taler om, kan jeg kun være enig.

Har du iøvrigt overvejet nogle af de figurer der optræder i Sin City? Der er også gode muligheder der...

VH
Jakob
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

The Spirit - mangler en helt Empty Sv: The Spirit - mangler en helt

Indlæg  Morgan Søn Dec 06, 2009 1:12 pm

Ja, er helt med på at The spirit er Will Eisners tegneserie og Frank Miller vist nok slet ikke har tegnet ham til andet end filmposters. Desværre :3 Synes bare han har et enormt cool look og det vil være et let genkendeligt kostume af den art jeg vil lave, the spirit har jo både det røde slips og en maske. Jeg mener Will Eisners tegneserier om ham findes i farver? Ihvertifald på nogle forsider, og der har Millers tegnestil den fordel at den er kendt i sort-hvid.

Har selvfølgelig kigget lidt på Sin City, men var aldrig var stort fan af filmen og har ikke indtil videre set det karaktæristiske kostume jeg leder efter. Men det er absolut ikke udelukket fra overvejelser.
Morgan
Morgan

Antal indlæg : 414
Fødselsdag : 27/12/85
Alder : 38
Lokation : Chinese Kunming
Tilmeldt d. : 14/12/08

Tilbage til toppen Go down

The Spirit - mangler en helt Empty Sv: The Spirit - mangler en helt

Indlæg  Gæst Søn Dec 06, 2009 3:41 pm

Ok... Har du kigget i Sin City tegneserierne??
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

The Spirit - mangler en helt Empty Sv: The Spirit - mangler en helt

Indlæg  Morgan Man Dec 07, 2009 4:41 pm

jeg er i gang :3 Har lidt svært ved at komme ind i historien bare, men det er lidt en princip sag for mig at kende noget til personerne i kostumerne jeg laver, så må igennem nogle af bøgerne.
Morgan
Morgan

Antal indlæg : 414
Fødselsdag : 27/12/85
Alder : 38
Lokation : Chinese Kunming
Tilmeldt d. : 14/12/08

Tilbage til toppen Go down

The Spirit - mangler en helt Empty Sv: The Spirit - mangler en helt

Indlæg  Gæst Man Dec 07, 2009 10:16 pm

Ok... Sin city er heller ikke de letteste (som i "meget tunge")... Men det er et cool univers og en god sammensmeltning af forskellige genre - f.eks. noir og action... God vind med det - husk at poste billeder når du er færdig Smile

VH
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

The Spirit - mangler en helt Empty Sv: The Spirit - mangler en helt

Indlæg  Gæst Tors Apr 29, 2010 7:36 am

Blev det her projekt nognesinde til noget The Spirit - mangler en helt Icon_question

For det lød som et rigtig cool projekt!
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

The Spirit - mangler en helt Empty Sv: The Spirit - mangler en helt

Indlæg  Morgan Lør Maj 01, 2010 12:18 am

Det er ikke sat igang endnu, men absolut heller ikke droppet. Jeg mangler stadig nogen der kunne tænke sig at være "the spirit", for havde ikke tænkt mig at selv gå rundt i det. Noget med at jeg skal ty mere til min feminine side...
Morgan
Morgan

Antal indlæg : 414
Fødselsdag : 27/12/85
Alder : 38
Lokation : Chinese Kunming
Tilmeldt d. : 14/12/08

Tilbage til toppen Go down

The Spirit - mangler en helt Empty Sv: The Spirit - mangler en helt

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum