Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Engle og Dæmoner EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Engle og Dæmoner EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Engle og Dæmoner EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Engle og Dæmoner EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Engle og Dæmoner EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Engle og Dæmoner EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Engle og Dæmoner EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Engle og Dæmoner EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Engle og Dæmoner EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Engle og Dæmoner

3 deltagere

Go down

Engle og Dæmoner Empty Engle og Dæmoner

Indlæg  Gæst Man Okt 29, 2007 12:58 pm

En anden "helte professor" nemlig professor Robert Langdon (Dog noget mere nørdet modsat Indy) er snart at se på det store hvide filmlærred eller sagt på en anden måde, starten på optagelsene til "Engle og Dæmoner" starter her til Februar hvor Ron Howard igen vil stå bag og lede slagets gang...

Der havde ellers været en del run på for filmens manuskriptforfatter Akiva Goldsman der også skrev manuskriptet til "Da Vinci Koden" da man havde presset igennem at han skulle være færdig før en truende strejke ville kunne forsinke produtionen.

Columbia Pictures har samtidig sat en premieredato på den ventede filmatisering til 19. december, 2009

http://www.variety.com/VR1117974685.html

Yours Kal-El
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Engle og Dæmoner Empty Sv: Engle og Dæmoner

Indlæg  Hudson Man Okt 29, 2007 1:28 pm

Ved ikke hvad jeg skal forvente....

Mit første møde med Dan Brown var at læse The Da Vinci Code, som var fantastisk underholdende ramasjang, uden dybere indhold. Ikke stærk litteratur, men der sker noget på hver eneste side, and that's the way (a-ha a-ha) I like it. Filmen var jeg skuffet over, for det virkede som om den koncentrerede sig så meget om at holde sig til bogen, at den glemte at være en god film. Jeg synes virkelig den var kedelig fra start til slut, selvom (eller måske snarere "fordi") alle scenerne var præcis som i bogen.

Så læste jeg Angels and Demons, og den var IKKE god. Til dels fordi store dele af plottet minder LATTERLIGT meget om Da Vinci, men eftersom Angels & Demons kom først, er det vel Da Vinci der er det dårlige re-hash.

Derudover synes jeg Da Vinci er bedre balanceret, mht. hvor "langt ude" eventyr Mr. Langdon bliver sendt ud på - det hele bliver indenfor et univers der er nogenlunde plausibelt. Hvorimod Angels & Demons henimod slutningen har ca. samme plausibilitet som Moonraker eller Die Another Day. Smile Langdon laver stunts som Ethan Hunt ville have svært ved at slippe godt fra.

Men, der bliver nok skrevet en del om. Den skal jo også skrives om så den bliver sequel og ikke prequel.

Hygge,
- Jonas
Hudson
Hudson

Antal indlæg : 86
Fødselsdag : 16/02/76
Alder : 48
Lokation : LV-426
Tilmeldt d. : 02/10/07

http://www.duck.dk

Tilbage til toppen Go down

Engle og Dæmoner Empty Sv: Engle og Dæmoner

Indlæg  Ace Man Okt 29, 2007 2:17 pm

Mit første møde med Dan Brown var filmen "Da Vinci" som jeg synes var en fed film tæt på 4 ud af 5 stjerner, men jeg havde selvfølgelig heller ikke læst bogen først :-)

Jeg ser bestemt frem endnu et eventyr med Robert Langdon i "Engle og Dæmoner", men det bliver vist svært at toppe "Da Vinci" så forventningerne sætter jeg ikke for højt.

..... og hvad er der i øvrigt galt med Moonraker og Die Another day ? Rolling Eyes
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Engle og Dæmoner Empty Sv: Engle og Dæmoner

Indlæg  Hudson Man Okt 29, 2007 2:57 pm

Ace skrev:..... og hvad er der i øvrigt galt med Moonraker og Die Another day ? Rolling Eyes
Det kan jo blive en religiøs diskussion, men hvis du forestiller dig Robert Langdon som helten, kan du måske se billedet briste. Smile
Hudson
Hudson

Antal indlæg : 86
Fødselsdag : 16/02/76
Alder : 48
Lokation : LV-426
Tilmeldt d. : 02/10/07

http://www.duck.dk

Tilbage til toppen Go down

Engle og Dæmoner Empty Sv: Engle og Dæmoner

Indlæg  Ace Man Okt 29, 2007 2:58 pm

Satipo skrev:
Ace skrev:..... og hvad er der i øvrigt galt med Moonraker og Die Another day ? Rolling Eyes
Det kan jo blive en religiøs diskussion, men hvis du forestiller dig Robert Langdon som helten, kan du måske se billedet briste. Smile

Point taken....jeg lader det ligge Smile
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Engle og Dæmoner Empty Sv: Engle og Dæmoner

Indlæg  DB5 Tirs Okt 30, 2007 11:25 am

Hm vil give ret i at jeg heller ikke har den store forventing til Engle og Dæmoner, slet ikke efter jeg havde læst bogen før jeg så filmen Da vinci mysteriet - skuffet fælt for mig, netop fordi de fokuserede for meget på at lave det efter bogen, hvilket de forøvrigt ikke gør - ikke når det kommer til slutningen af filmen - og jeg havde også forventet meget af den efter den store omtale af filmen.

Så jeg har sat mine forventninger mega lavt til Engle og Dæmoner, som er noget mere religiøs end DVM var ......

"Just my 2 cents"
DB5
DB5

Antal indlæg : 196
Fødselsdag : 19/12/74
Alder : 49
Lokation : Virum
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.myspace.com/deetsmac

Tilbage til toppen Go down

Engle og Dæmoner Empty Sv: Engle og Dæmoner

Indlæg  Gæst Søn Nov 18, 2007 7:21 pm

Som jeg har været inde på før, har der været en del pres på manuskriptforfatter Akiva Goldsman der i huj og hast måtte færdigøre filmens manuskript inden den forventet strejke ville kunne forsinke produtionen.

Man har nu ment fra Sony Pictures side at man vil fin justere det manuskript der ellers er skrevet færdig, men da der nu er en storstrejke blandt manuskriptforfatterne, har det betydet at man nu bliver nød til at udsætte premieren på "Engle og Dæmoner" et halvt år frem i tiden til den 15. maj, 2009, og det på trods af at de endnu ikke kan sige hvornår starten af produktionen vil finde sted.

http://www.variety.com/article/VR1117976189.html?categoryid=13&cs=1

Kal-El
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Engle og Dæmoner Empty Sv: Engle og Dæmoner

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum