Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
ALIEN, Nostromo uniform EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
ALIEN, Nostromo uniform EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
ALIEN, Nostromo uniform EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
ALIEN, Nostromo uniform EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
ALIEN, Nostromo uniform EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
ALIEN, Nostromo uniform EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
ALIEN, Nostromo uniform EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
ALIEN, Nostromo uniform EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
ALIEN, Nostromo uniform EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


ALIEN, Nostromo uniform

+4
Ghost Rider
Just Indy
Bullwhip
Ace
8 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Fre Nov 27, 2009 3:49 pm

Ja, så er jeg sprunget ud i det. Jeg har altid været stor ALIEN fan, så derfor vil jeg vil prøve at samle en Nostromo uniform
som den Dallas bar i ALIEN. Jeg er så små begyndt at samle tingene.
ALIEN, Nostromo uniform Dallas10
ALIEN, Nostromo uniform Dallas11
Indtil videre har jeg bestilt skjorten hos Magnoli. Det er ved at være slut med at han laver dem, så jeg har allerede bestilt et eksemplar. Skjorten er lidt dyr, men der er også mange detaljer jeg ikke selv ville kunne lave hvis jeg selv skulle bøvle med det.

Skulder og bryst patches ved jeg hvor skaffes så det skal der selvfølgelig på, og så skjorten ellers en ordentlig tur i vaskemaskinen så den bliver tilpas slidt og krøllet.

ALIEN, Nostromo uniform Extra-image-400

En army grøn t-shirt indenunder er også et must for en ALIEN Fan, og et par hvide arbejdsbukser skulle også være til at skaffe.

Næste projekt bliver jakken som er en modificeret MK3 pilotjakke. De dukker også op nu og da på ebay
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Bullwhip Fre Nov 27, 2009 5:14 pm

Wow! Det bliver cool! Endnu en skjorte der ikke skal stryges efter vask, kan jeg se! ;-)

Og så skal du huske ikke at barbere dit skæg eller klippe håret i et par måneder op til at du skal lufte kostumet! Havde de iøvrigt ikke kasketter på i filmen?
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Fre Nov 27, 2009 5:26 pm

He he, ja kostumet er en god undskyldning for at lade skægget stå :-)

Jo, jeg husker i hvert fald at Brett havde kasket på gennem hele filmen.... lige indtil han døde i hvert fald. Nu bliver jeg til at se filmen igen og holde øje med om Dallas også havde kasket på.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Bullwhip Fre Nov 27, 2009 5:53 pm

Ja, vi ser i hvert fald hen mod en måneds skægvækst, tror du ikke? Får du mon lov til det af familien?! Mht håret (og jeg snakker naturligvis mest om nakkehåret) så kan det godt være du skulle have en paryk... ALIEN, Nostromo uniform Icon_smile

Apropos paryk; Er Max Zorin-projektet lukket? ALIEN, Nostromo uniform Icon_neutral
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Fre Nov 27, 2009 11:05 pm

Jeg bestemmer heldigvis selv hvordan skægget skal stå ALIEN, Nostromo uniform Icon_biggrin jeg tror godt det kan anlægges på 3 uger.

Paryk bliver det ikke til, jeg har dårlige erfaringer med den slags. Så tager jeg hellere en Nostromokasket på. Selv om jeg ikke mener han har en på i filmen, så er det meget sansynligt at alle medlemmer af besætningen har fået en.

Ang. Zorin så har jeg samlet den grå hjelm med logo, blond paryk, hvid kittel og et passende jakkesæt. Mine gule Rayban solbriller er desværre forsvundet i sommerens løb, og jeg mangler også en uzi.

Problemet med Zonin er at hans ikoniske karakter primært skyldes Christopher Walken og måske ikke i så høj grad noget bestemt kostume. Derfor er det svært at klæde sig ud som ham og blive genkendt fra rollen. Eneste kendetegn ved mig er hjelmen med logoet på, og jeg ser bestemt ikke elegant ud som Zorin også er kendt for at gøre, når jeg har parykken på ALIEN, Nostromo uniform Icon_biggrin

Jeg kan godt tage et billede af mig i kostumet, men det er lige så slemt, som at se Ian forsøge sig som Dr. No med gummihandskerne ALIEN, Nostromo uniform Icon_biggrin

Jeg parkerer Zorin for en tid, til noget Bond relateret dukker op igen.

Ace
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Just Indy Lør Nov 28, 2009 11:36 am

Fedt med alien kostume. Du får helt sikkert lov til at lufte det når Ridley Scott bliver færdig med det nyeste skud på stammen.

Jeg overvejer om jeg skal lave en powerloader (1:1 selvfølgelig) og troppe op i den ALIEN, Nostromo uniform Icon_biggrin
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ghost Rider Lør Nov 28, 2009 8:15 pm

fed ide med et alien kostume synes jeg, det er nytænkning med et Dallas kostume, totalt tumbs up Smile

Jeg har altid gerne ville ha et special marine kostume fra Aliens men de koster også en del penge men er bare for cool Smile

glæder mig til og se din progress.
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Lør Nov 28, 2009 8:39 pm

Et Dallas kostume løber også hurtigt op.

Men vil man have et færdigt Ripley flightsuit er der flere størrelser til 111$ på ebay.com, med patches og pin.

Billigere kan det ikke gøres, så hvis der er nogle piger der friske er her chancen ALIEN, Nostromo uniform Icon_biggrin

http://cgi.ebay.com/ALIEN-Movie-NOSTROMO-Crew-Flightsuit-Costume-Sci-Fi_W0QQitemZ150392792265QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item23041be4c9

ALIEN, Nostromo uniform !BcF0hOwBmk~$(KGrHqEOKikEq3qPh(1uBKy9!RKOLQ~~_3
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Tors Dec 03, 2009 9:43 am

Projektet er godt under vejs selv om det viser sig væsentligt sværere at finde det rigtige gear, af flere grunde, men det er vel også noget af det sjove ved den her slags "hobby"

Man bliver lidt underlig under vejs. Jeg har på det seneste brugt adskillige timer på diverse overskudslagre for at finde en G4-b pilot trykdragt for at finde lynlåse og snørrer som der skal bruges til jakkens ærme- og front paneler ALIEN, Nostromo uniform Icon_biggrin
ALIEN, Nostromo uniform G4b210
Snørrepanel i benene på G4-b, på ryggen findes det panel som sidder på fronten af Dallas jakken.

Det viser sig at de faktisk var umuligt at opdrive, og finder man en skal man være klar til at betale 2500-3000kr. Desuden skal der bruges 2 stk. til at lave en Dallas jakke ALIEN, Nostromo uniform Icon_eek Hvad gør man så, jo jeg har fået en gut til at lave ærmepaneler samt snørrer til mig, og så dropper jeg front panelerne. Dvs. jakken bliver som Kane's istedet for Dallas indtil videre.

ALIEN, Nostromo uniform Lacing10Ærmepanel

Nå ja, så skulle jakken også lige findes. Det viser sig at den type "MK3 RAF aircrew jakke" der blev brugt i filmen faktisk er umulig at finde i den rigtige farve da den blev droppet i 1965 pga. nato standardisering osv. De få der overlevede ophugningen koster kassen, hvis der nogensinde skulle dukke en op til salg. Men dem produceret efter 1965 og frem, er i forskellige slags grøn, og der var et par stykker til salg på ebay. Jeg fandt også hurtigt ud af, at jakken nok er den bedste pilotjakke "ever" hvilket betyder der er stor interesse for at få fat i et eksemplar fra millitær samlere, piloter, jægere og udendørsfolk.
MEN, far her scorede trods alt lige et eksemplar fra ebay.com i en grå / grøn der nok skulle kunne bruges til projektet hvis den altså passer i størrelsen, den er nemlig ret små i det.

ALIEN, Nostromo uniform 110ALIEN, Nostromo uniform 510

Måske vil jeg forsøge at farve jakken lidt mere grå som i filmen, inden jeg går videre med at sy følgende på:
Ærmepaneler
En lyserød kravekant.
2 Nostromo officers patches
En bullion guldwinge.
og til slut skal der stryges "nostromo" logo på ryggen.
ALIEN, Nostromo uniform Patche10
ALIEN, Nostromo uniform Bullio11

ALIEN, Nostromo uniform Nostro11

Jeg fandt også lige den "flight crew" skjorte nål på ebay som selvfølgelig skal på skjorten
ALIEN, Nostromo uniform Pin10

og så er jeg slet ikke begyndt at tænke på bukser og sko endnu ALIEN, Nostromo uniform Icon_biggrin
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Just Indy Fre Dec 04, 2009 5:26 pm

Ja der er noget at gå i gang med Ace. Det bliver spændende at se når det er færdigt. Men nu ved jeg ikke om det har haft nogen indflydelse på at jeg lige pludselig fik lyst til at se Alien igen... Men anyway så startede jeg filmen og så var det jeg lagde mærke til en pudsig ting som jeg ikke har set før. (der er helt sikkert andre der har set det) Men i start sekvensen så panorerer kamera forbi en del af køkkenet og så ser jeg en ting som jeg genkender et andet sted fra, nemlig Back to the future.
Gad vide om gamle Doc har købt mrFusion samme sted som værftet der byggede The Nostromo, og om køkken affald bliver brugt til at lave brændsel til The Nostromo...?

Jeg ved ikke hvorfor billed funktionen ikke virker så I får bare linket til mit album.

http://picasaweb.google.dk/737ng.driver/Misc#5411382490600991602
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Fre Dec 04, 2009 11:05 pm

Godt observeret. Jeg havde se den fine kaffemaskine, men var aldrig kommet på at den gik igen i back to the future.

Det er vist ikke ualmindeligt at props bliver genbrugt i andre film.

Kopperne man ser er vist almindelige tupperware kopper med nostromo logo på. Jeg må også se om jeg ikke kan finde sådan en på et loppemarked engang, så Dallas kan få sig en ordentlig kop kaffe.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  K on the Run Fre Dec 04, 2009 11:54 pm

Hmmm det er da en Krups kaffe mølle Model 223-A.
http://markshields.com/bttf-krups-coffee-grinder.shtml
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Lør Dec 05, 2009 12:00 am

Nice, how cool is that :-) endnu en mulig prop til samlingen. Mon de stadig er til at opdrive. Det vil jo så være 2 props på samme tid.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Just Indy Lør Dec 05, 2009 4:51 pm

Som jeg kunne forstå på Kim er den gamle model næsten ikke til at få fat i mere. Men så er det i stil med resten af dit projekt Jan. Men den er cool og jeg gad godt have den!
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Lør Dec 05, 2009 6:42 pm

Ja den er supercool, spacey og retro på samme tid. Jeg så en til salg der kostede en formue. Jeg tror bare jeg nøjes med kostumet til at starte med :-)
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ghost Rider Lør Dec 05, 2009 8:54 pm

synes de er et rigtig fedt projekt du har gang i trods maset med og få de rigtige dele, indtil videre ser det ihvertfald rigtig godt ud, glæder mig til og høre mere og se flere billeder Smile
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Lør Dec 05, 2009 9:02 pm

Tak tak, jeg skal nok opdatere tråden når det sker mere i sagen.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Just Indy Man Dec 07, 2009 3:01 am

Apropos nostromo skjorter, så har Adam Savage en nostromo crew skjorte på i episode 20, sæson 7 af mythbusters
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Man Dec 07, 2009 9:16 am

Just Indy skrev:Apropos nostromo skjorter, så har Adam Savage en nostromo crew skjorte på i episode 20, sæson 7 af mythbusters

Cool, jeg kunne desværre ikke finde episoden på youtube :-(

Der har også været et "gyldent idol" fra Raiders i et Mythbusters afsnit. Adam og Jamie har vist tidligere arbejdet med at bygge effekts og props til filmindustrien, så ikke så underligt hvis de godt kan lide film props.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Just Indy Man Dec 07, 2009 9:33 am

Ja især Adam er helt pjattet med 'ting'. En episode var vi hjemme hos ham og det er en værre rodebutik af samlerobjekter og tingeltangel. Hans fascination af Indy er heller ikke nogen hemmelighed tror jeg. Adskillige gange har han en Indy jakke på og han har næsten altid en hat på, selvom det ikke er en rigtig Indy hat. (har dog ladet mig fortælle at han også ejer en Henry) De har endda rørt nogle Indy myter i deres show.
Men nostromo skjorten han havde på var lidt beskidt (men sjovt nok ikke krøllet) så han er ikke bange for at bruger sit tøj som arbejdstøj. Eller skyldes det mere forglemmelse, fordi det kender jeg fra mig selv. Ved ikke hvor mange bukser jeg har ødelagt fordi jeg glemte at skifte til arbejdstøj...

Her er et screengrab:
http://picasaweb.google.com/737ng.driver/Misc#5412379902745154658
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Man Dec 07, 2009 9:42 am

Cool, tak for linket.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Tirs Dec 15, 2009 2:49 pm

ARGH,,,jeg ved ikke lige hvad jeg fik gjort men på en eller anden måde fik jeg farvet min grønne jakke blå i går.

Jeg havde ellers testet farven på hætten inden jeg besluttede mig for at maskinfarve hele jakken.

Oh well, jeg må bare ud og købe nogle flere farver og så prøve at farve jakken igen, så den kan komme tættere på den mystiske nostromo uniform farve alien

Der er åbenbart mange ting der skal tages højde for når man skal farve tekstil har jeg nu fundet ud af.

Mængden af stof der skal farves
Mængden af tilsat salt
Stoffets sammesætning og evne til at absorbere farven. hvis det er imprægneret bliver resultatet underligt.
Hvordan farven virker på emner. Overdækker farven den eksisterende farve eller bliver det en blandingsfarve
Virker farven på lynlåse, bomuld, viskose nylon osv.
Skal farven være i pulverform eller flydende form.

og selv når man har alt det på plads kan man alligevel ikke være 100% sikker på resultatet. Man kan kun lukke lågen i maskinen, starte og krydse fingre i 1½ times tid.

Hmmm...
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Just Indy Tirs Dec 15, 2009 5:03 pm

Jeg ville også vaske jakken et par gange inden jeg gik i gang med at farve den (især hvis den er ny). På den måde vasker man evt. overskydende farve ud af den, og hvis den er imprægneret så får vasken også fjerne noget af det stads.
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Ace Tirs Dec 15, 2009 5:39 pm

Jo, jeg vaskede skam jakken godt inden, og jakke tog også imod farven..lidt for godt måske. Jeg tror det var mængden af farvepulver jeg kom til at overdrive lidt med.

Anyway, jeg vil farve jakken igen med en anden farve, og virker det ikke må jeg bruge en omgang farvefjerner for at komme af med noget af den blå farve.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Just Indy Tirs Dec 15, 2009 9:38 pm

Eller du kunne vaske den mange gange nu for at få lidt af farven væk... ALIEN, Nostromo uniform Icon_rolleyes (så får du også lidt natruligt slid) Men du skal ikke snakke for højt om det i disse miljø/klima bevidste tider.
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

ALIEN, Nostromo uniform Empty Sv: ALIEN, Nostromo uniform

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum