Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Collectormania i København - Page 6 EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Collectormania i København - Page 6 EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Collectormania i København - Page 6 EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Collectormania i København - Page 6 EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Collectormania i København - Page 6 EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Collectormania i København - Page 6 EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Collectormania i København - Page 6 EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Collectormania i København - Page 6 EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Collectormania i København - Page 6 EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Collectormania i København

+13
Jens_Hoppe
Aliv
Pemba
Olyphant
KCLasse
DB5
Ace
Morgan
Bullwhip
Sty
Ghost Rider
Kredepops
Just Indy
17 deltagere

Side 6 af 6 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  Ghost Rider Søn Dec 13, 2009 10:27 am

Først velkommen til forummet og filmheltenes klub.

billederne virker ikke på min pc, men linkene neden under virker fint nok.

Det er gode billeder du har fået taget, det må ha været om Søndagen kan jeg se.

Jeg var der kun lørdag som Jason Voorhees, ville ellers gerne ha set Jesper´s Vampa kostume igen som dog indeholder Lars Bukkehave denne gang Smile

jeg sidder helt og glæder mig til næste messe og næste gang et af alle mine kostumer skal luftes igen.

overvejer og tage til London i maj da Linda Hamilton kommer plus endnu en fra Twilight new moon. og det bliver så som Terminator T-800 igen naturligvis Smile

ellers blir det nok True blood messen i august da det er en super fed serie synes jeg.

Nå det var en hurtig lille afstikker, men igen velkommen til og gode billeder som vækker nogen gode minder fra Collector Mania.
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  ZallyAward Søn Dec 13, 2009 3:50 pm

Tusind tak for velkomsten!

Jeg var der også hele lørdagen, men havde ikke forberedt mig, så jeg kom uden kostume eller kamera. Min mor tog tilgengæld et par billeder (på hendes ikke så super digitale cam) som jeg har til gode endnu at se. Så jeg fik blod på tanden på anden dagen og traskede af sted i mit Halloween kostume med to knapper i håndfladen som jeg så bad Anders Lerche (som lavede de super fede masker og special FX make-up man kunne se på messen) og bad ham trylle lidt så jeg kunne få rigtige Coraline knappe-øjne. Og minsandten, jeg kan ses to steder i Troldspejlets doc om messen. ;o)

Jeg synes allerede 2009 har budt på en masse fede cons. Jeg har også været til J-pop Con og Fantasticon inde for de sidste par måneder. Må 2010 blive et endnu bedre con år!

Hilsen Sally
ZallyAward
ZallyAward

Antal indlæg : 88
Fødselsdag : 29/11/88
Alder : 35
Lokation : Kastrup, Denmark
Tilmeldt d. : 13/12/09

http://vimeo.com/7927749

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  Morgan Man Dec 14, 2009 5:12 pm

super fede billeder, wampa var jo også så fantastisk krammevenlig :3 Jeg kan godt huske dig fra en af skuespillernes talktime, skulle også lige høre hvordan du havde fået de knappeøjne. Glæder mig til at lave noget festligt cosplay med dig i fremtiden. Anything goes :3

the Joker//Morgan
Morgan
Morgan

Antal indlæg : 414
Fødselsdag : 27/12/85
Alder : 38
Lokation : Chinese Kunming
Tilmeldt d. : 14/12/08

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  ZallyAward Lør Dec 19, 2009 8:58 pm

Hehe, thanks Morgan! Det håber jeg også at vi kan! I var forøvrigt super seje, Batman gruppen. Jeg så jer også på J-pop con. Super fed idé at komme som gruppe. I skal bare sige til, så er jeg frisk på at joine jer. Jeg kender desværre ikke nok cosplay crazy personer til at kunne gøre det samme.

(...)

... Jeg ville især ikke sige nej til et Tim Burton tema på et eller andet skørt tidspunkt. ;o)
ZallyAward
ZallyAward

Antal indlæg : 88
Fødselsdag : 29/11/88
Alder : 35
Lokation : Kastrup, Denmark
Tilmeldt d. : 13/12/09

http://vimeo.com/7927749

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  Ghost Rider Søn Dec 20, 2009 2:59 am

uha Tim Burto kune være fedt, den mand er genial.

så skulle man være the headless horseman.....hvordan man så liige klarer det med hovedet [img]https://2img.net/i/fa/i/smiles/icon_biggrin.png[/img]

eller Batman fra en af Tim´s batman film.

hvad er det for en caracter du er klædt ud som på messen ? synes ikke jeg kender outfittet men har heller ikke meget forstand på manga og hvad der ellers er men er mere til hollywood´s film Smile
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  Bullwhip Man Dec 21, 2009 1:25 pm

Predator skrev:

hvad er det for en caracter du er klædt ud som på messen ? synes ikke jeg kender outfittet men har heller ikke meget forstand på manga og hvad der ellers er men er mere til hollywood´s film Smile

Det er skam fra en Hollywood-film. Karakteren hedder Coraline, fra CGI-filmen af samme navn.
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  Just Indy Man Dec 21, 2009 4:46 pm

Bullwhipdk skrev:
Det er skam fra en Hollywood-film. Karakteren hedder Coraline, fra CGI-filmen af samme navn.

Det er faktisk ikke cgi men en stop-motion film. Men animations film er det under alle omstændigheder, med mange kendte skuespillere som voice talents.

http://www.imdb.com/title/tt0327597/
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  Ghost Rider Tirs Dec 22, 2009 11:52 pm

okay den har jeg ikke lige set.

men så blev jeg lidt kloger i min film viden Smile takker gutter.
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  ZallyAward Fre Dec 25, 2009 5:19 pm

Yay, så fik jeg lige givet samtalen en drejning jeg godt kan li': BURTON!

Jeg sidder hedder og skriver, dagen efter juleaften med min julegave høst ved min side. Jeg fik nogle fantastiske gaver, heriblandt nogle Burton ting som kommer til at beskæftige mig i lang tid. Det allerfedeste: Bogen, "The Art of Tim Burton" - en 430 siders stor, sort klods af en bog med over 1000 af Burton's illustrationer gennem tiden. Alt fra de kendte samlinger til personlige doodles som ikke var ment til at blive set af andre end ham selv. Han tegner på livet løs og har gjort det lettere konstant siden sin ungdom. Bogen er blot en brøkdel af den store samling... Fantastisk, fantastisk. Surprised)
Derudover fik jeg en bog om Burton's udstilling på Museum of Mordern Art i New York, soundtracket til Corpse Bride (den manglende bestaddel i min soundtrack samling), og Edgar Allan Poe's samlede værker - altsammen i høj grad i Burton's ånd.

Okay, det her kræver vist noget forklaring... Og måske leder det til en god måde at introducere migselv på, på dette forum. Ser I, jeg er stor Tim Burton fan, men jeg er også en fantastisk stor fan af film generelt og har ladet mig opsluge af fantastiske universer så længe jeg kan huske. Jeg besluttede mig dog tidligt for at jeg ikke kun ville forblive en fan til evig tid. Jeg ville også lave film selv. Så det har jeg brugt de sidste mange år på.
Højdepunktet indtil nu var at jeg sidste år gik på noget der hedder Den Europæiske Filmhøjskole (www.efc.dk) som ligger i Ebeltoft, et 8½ måneders grundkursus i film. Her lavede jeg blandt andet en fantasy-agtig kort film i samarbejde med min gode veninde fra Schweiz (skolen er international og har elever fra hele verden). Det er lidt sjovt, for som jeg værende en stor Burton fan og min veninde værende en stor Terry Gilliam fan, blev vores samarbejde et sjovt mix af de elementer vi mest holder af fra de to verdener (https://www.youtube.com/user/inafischlin#p/u/4/RdYhmy-Bp_A).
Anyway, "Final Projects" kom - vores afslutnings film på skolen - og jeg besluttede mig så for at skrive en idé til en stop motion kort film som jeg havde haft i en række år. Jeg havde dog ingen erfaring med stop motion og måtte på kort tid samle så meget viden ind om det som muligt før jeg afleverede mit manuskript til udvalget, der skulle vælge 16 manuskripter mellem de ca 80 afleverede. Man skulle nemlig ikke kun aflevere manus, men også en "pakke" der forklarede hvordan det skulle lade sig gøre at lave filmen. På mirakuløs vis fik jeg overbevidst dem om at jeg vidste hvad jeg skulle gøre og mit manus blev simpelthen valgt til at være en af de 16 Final Projects i 2009. Surprised)
Vi havde en måned og et 3000 kr budget til at færdiggøre mine ambitiøse 6 minutters animation. Noget der tager utroligt lang tid da man i tilfælde af animation skal tage hvert individuelle frame for at animere en færdig bevægelse. Men det lykkedes. Vi tog alle 5000 frames, lavede "foley" (lyd) til hele filmen, og selvfølgelig byggede vi også samtlige dukker og sets. Det lod sig gøre, kun fordi det var en vel koordineret produktion med noget nær 20 set hænder indenover projektet. Jeg er mit crew evigt taknemlig for det færdige resultat af denne film!
Anyway, jeg vil ikke kede jer med alt for mange detaljer, jeg håber bare at I kan høre at jeg er stolt af resultatet og altid ivrig efter at fortælle om processen. Men jeg nævner den nu fordi Tim Burton har været et stort forbillede for filmens tone og visuelle koncept, blandet med min egen gakkede fantasi:

"Left-brained Larry & Right-brained Rachel":
http://vimeo.com/7927749

Som instuktør er en "Animatic" mit allerbedste værktøj. Det er et detaljeret storyboard der er redigeret sammen til at simulere den færdige film. På den måde kan animationen nøje times derefter, så alle dukkernes bevægelser nøje passer til det fortællerstemmen siger (https://www.youtube.com/watch?v=_3NLCwySJS4). Animatic og mine mange tegninger af sets, props og dukker, gav mit crew en klar idé om hvordan jeg ønskede at den færdige film skulle se ud. Det fantastiske var, at de ikke blot fulgte mine idéer så præcist, men altid tilføjede små, sjove detaljer, der gav det hele den tand mere charme og humor. Surprised)

ANYWAY, det arbejdes ivrigt videre på at lave film, og jeg har blandt andet indrettet gæsteværelset i mine forældres hus til animations workshop hvor jeg arbejder på at blive endnu bedre til at animere og bygge sets, dukker etc. - så det gradvist kan blive mere avanceret. Jeg skriver ligeledes på livet løs på en masse historier og nogle af dem er godt på vej til at blive realiseret. "Left-brained Larry & Right-brained Rachel" begår sig ude i verden, hovedsageligt på internettet, men skal nu til sin første festival i februar måned, "CineGlobe" (http://www.festivalfocus.org/external.php?uid=1441).
I forbindelse med at filmen kom på nettet, blev jeg kontaktet af et nyt firma, "Fruto Aps", som ville have mig til at lave en animeret reklame til deres hjemmeside for deres nye produkt "Fruto Wash". Reklamen er færdig, men vi venter endnu spændt på at hjemmesiden bliver offentliggjort. Det var en udfordring at få en produktion op at køre uden for filmskolens trygge rammer, samtidig med at have et studie der skulle passes viden siden af (Film og Medievidenskab, KBH uni) og et langt mindre crew hvor jeg både skulle agere instruktør, forfatter, animator og producer, men resultatet er blevet fint og jeg glæder mig til den engang bliver offentliggjort. I samme forbindelse skulle jeg oprette mit eget produktionsselskab, så det blev til "Kitty Fish Productions", en udfordrende opgave i og med at jeg nu skal til at regne alle de praktiske formalia ud i forbindelse med at drive en virksomhed - puha. Men det sjove er at opbygge et koncept rundt om navnet, og jeg arbejder for tiden derhjemme med at lave små animerede logos med katte-fisken som hovedperson. Lige nu er jeg ved at lave et animeret julekort. Surprised)

Øh, der fik jeg vist opsummeret det meste af det der er sket i mit liv det sidste års tid. Jeg vil slutte af med at sige at alle interesseret i at samarbejde om at lave film, især stop motion animation, og som især er finger-fikse og friske på at lære at bygge dukker, sets etc., skal bare kontakte mig når som helst: zallyaward@gmail.com - indtil videre er alting frivilligt og filmene tjener ikke en klejne, men det vigtige er bare den fælles passion for at skabe og være kreative. Som fans af de fantastiske genrer og som kreative mennesker, der laver kostumer, er jeg sikker på at mange af jer har en kreativ ildfulg i maven, der venter på at komme ud. Så tøv ikke, send mig en email!

Afslutningsvis: Lad os uden tvivl arrangere et Tim Burton tema - det ville være fantastisk. Så sandt som mit navn er Sally, kunne jeg nok godt finde på at komme som den vaklende kludedukke fra Nightmare Before Christmas. ;o)

Glædelig jul!
Hilsen Sally
ZallyAward
ZallyAward

Antal indlæg : 88
Fødselsdag : 29/11/88
Alder : 35
Lokation : Kastrup, Denmark
Tilmeldt d. : 13/12/09

http://vimeo.com/7927749

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  Ghost Rider Fre Dec 25, 2009 10:45 pm

hold da op, der fik du godtnok lige skrevet et indlæg da hehe, men det var da ganske spænde og læde om dit arbejde med stop motion Smile

jeg selv er vild med valter og trofast filmene, det er jo også stop motion er er herre godt lavet.

elsker scenen i den førreste Terminator film med i slutningen hvor terminatoren kommer efter Sarah og Kyle.

jojo nok ser det primitivt ud men det er charme af en klasse man ikke rigtig ser mere i moderne film.

eller bare tag den gamle king kong fra 30érne, primitivt men skide godt lavet Smile

eller tag bare ED209 i Robocop, han er herre cool hehe.

Håber da vi en dag får noget af dit arbejde og se her inde, det kunne være re spænden synes jeg, og kunne også være rigtig sjovt og selv lave noget men jeg bor bare så langt fra alle jer andre så det ikke er nemt og stable et projekt på benene Sad

og jep, .tim Burton er en utrolig cool person, elsker hans arbejde.
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  G.Madine Søn Dec 27, 2009 3:52 am

Det er skam nogle fine film du har fået lavet. Specielt "Left-brained Larry & Right-brained Rachel". Den er klasse. Stemningen i filmen, teksten på rim og figurens udseende.

Har netop bestilt The Art of Tim Burton. Fra Forbiddenplanet. Der røj desværre lidt ekstra med. Så den totale ordre blev på 260 pund. hehe

Har du fået normal versionen eller Deluxe? Overvejede kraftigt Deluxe men da den ikke var i europa skulle den bestilles fra USA. Og der blev mega dyrt. Så droppede det.
G.Madine
G.Madine

Antal indlæg : 174
Fødselsdag : 27/02/84
Alder : 40
Lokation : Copenhagen
Tilmeldt d. : 22/11/09

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  ZallyAward Søn Dec 27, 2009 6:48 pm

Hehe ja, kortfattethed er ikke noget jeg er så god til. Når jeg først begynder at fortælle, er det svært at holde op, men det er forhåbenligt også sådan en forfatter bør være. ;o)
Men "Keep it simple, stupid" er selvfølgelig en sætning jeg altid har i baghovedet når jeg skriver historier. Stick to the point, og der skal være en pointe med svinkeærinderne.

Alle de film som du nævner, Predator, er selvfølgelig vildt gode og du har ret: Når animationen er optimal og sets, props og dukker lavet detaljeret nok, er brugen af stop motion i en live action film virkelig med til at give det at særligt, organisk look, som oftes går tabt når man bruger 3D animation. Der er ingen tvivl om at det faktum at det er lavet af ægte materialer, også giver det et meget mere ægte feel.
Jeg har især i disse juledage digtet en hel del på en idé til en slags sci-fi/fantasy film, som finder sted delvist i det ydre rum, delvist på en planet dækket af vand og is. Tanken var også her at den delvist skal være live action med rigtige skuespillere, og delvist stop motion. Den er inspireret af Wes Anderson's "The Life Aquatic" som her bruger samme teknik. Hvis du ikke har set hans film, kan jeg klart anbefale dem. Han kommer inden længe med sin første feature length stop motion film, "The Fantastic Mr. Fox" baseret på en af Roald Dahl's bøger. Jeg glæder mig som et lille barn til at den kommer.

Og til G. Madine: Tusind tak for rosen og god fornøjelse med bogen når du modtager den! Den er helt fantastisk. Jeg har forresten normalversionen da, som du selv nævner, deluxe versionen var sygeligt dyr og at jeg kun synes det giver mening at have autografer fra kunstnere jeg selv har mødt. Så jeg håber naturligvis en dag at møde giraffen! Jeg kan dog potentielt sige at jeg er to grader fra at kende Tim Burton da min amerikanske ven fra min filmhøjskole har mødt ham. Han stod i kø til "Nighmare Before Christmas - The Ride" i Disneyland i USA og kom ved et tilfælde til at træde manden bag ham over tæerne. Han vendte sig om for at undskylde, blot for at se at det var Tim Burton, og ved siden af ham: Danny Elfman (!) Fuldstændigt paf, vidste han ikke hvad han skulle sige, hvortil Tim Burton hviskede til ham, "Don't freak out". ;o)

Så ih, jeg håber at jeg selv kommer ud for noget så skørt en dag. Jeg ville bestemt heller ikke have noget imod det hvis han så min film. Surprised)
ZallyAward
ZallyAward

Antal indlæg : 88
Fødselsdag : 29/11/88
Alder : 35
Lokation : Kastrup, Denmark
Tilmeldt d. : 13/12/09

http://vimeo.com/7927749

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  G.Madine Tirs Dec 29, 2009 12:38 am

De er begge kæmpe store.

Nighmare Before Christmas er klart også min favorit. For nyelig blev der forevist en 3D udgave af filmen. Så dem med min bror. Vi er begge store fans.
G.Madine
G.Madine

Antal indlæg : 174
Fødselsdag : 27/02/84
Alder : 40
Lokation : Copenhagen
Tilmeldt d. : 22/11/09

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  ZallyAward Tirs Dec 29, 2009 1:08 am

Jeg var også in og se NBC i 3D, men blev desværre utroligt skuffet. 3D effekten var sløret og irriterende for øjnene, og lyden forfærdelig. Der var et mærkeligt ekko når de sang fordi man havde forsøgt at lave det stereo, mens alt dialog var centreret i billedet. Filmen var ikke lavet til det og det havde gjort et hallvhjertet forsøg på at optimere den. Jeg skal dog ikke sige om det gælder generelt eller om det bare er Cinemaxx, der ikke har styr på sit udstyr.

Suk, ak og ve. Jeg fældede en lille tåre for den ellers så gode film. Sad
ZallyAward
ZallyAward

Antal indlæg : 88
Fødselsdag : 29/11/88
Alder : 35
Lokation : Kastrup, Denmark
Tilmeldt d. : 13/12/09

http://vimeo.com/7927749

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  G.Madine Tirs Dec 29, 2009 1:41 am

Jeg så den også i Cinemaxx, men det var på igen måde en opfattelse jeg havde. Lyd og billede stod skarp da jeg så den.

Kan godt genkende din påstand omkring at 3D er irriterende for øjnene. Og man til sidst bliver en smule træt. Men sådan har jeg det generelt med 3d filmene. 3D effekten kræver Samsyn mellem begge øjne der godt kan være lidt hårdt.
G.Madine
G.Madine

Antal indlæg : 174
Fødselsdag : 27/02/84
Alder : 40
Lokation : Copenhagen
Tilmeldt d. : 22/11/09

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  Just Indy Tirs Dec 29, 2009 2:32 pm

Har leget med 3D teknikken og dens mangler i stykke tid, og tror ikke det er spørgsmål om samsyn men nærmere den vandrette 'adskillelse' af højre og venstre billede. Hvis de kommer for langt fra hinanden skal hjernen/øjnene anstrenge sig for at 'smelte' billederne sammen. Det kan være at det er den samme effekt som når samsyn ikke er i orden, men det er kunstigt. Forstået på den måde, at man har rykket billederne for langt fra hinanden for at prøve på at få en tydeligere 3D virkning. Dvs. der behøves ikke at være noget galt med personen der ser billedet / filmen. Men folk er selvfølgelig forskelligt og kan være mere eller mindre i stand til at få et godt resultat ud af det.
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  ZallyAward Tirs Dec 29, 2009 3:09 pm

Jeg har bare umiddelbart ikke haft de store problemer med 3D ellers - og jeg har set en del efterhånden. Men på NBC var det som om at baggrunden trådte frem i forhold til karaktererne hvis de var for detaljerede og der var ofte en ring rundt om ting, der var længere væk. F.eks. er der det allerbedste skud i hele filmen hvor Jack går op ad bakken mens han synger sin "lament" med månen i baggrunden. Månen havde en grim blå cirkel rundt om sig. Og så var der lyden som, som sagt, havde ekko når de sang. Min ven havde nøjagtig samme dårlige oplevelse, så jeg er ved at tro at det trods alt var Cinemaxx der var blevet sløve i det. Vi så den som en af de sidste forestillinger om søndagen trods alt.

Well, det er vist efterhånden ret off topic det her emne anyway. ;o)
ZallyAward
ZallyAward

Antal indlæg : 88
Fødselsdag : 29/11/88
Alder : 35
Lokation : Kastrup, Denmark
Tilmeldt d. : 13/12/09

http://vimeo.com/7927749

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  Just Indy Tirs Dec 29, 2009 4:07 pm

Pis og papir, nu havde jeg skrevet et langt svar til dig sally, men da jeg skulle sende det ind røg forbindelsen eller noget, og beskeden forsvandt... Collectormania i København - Page 6 Icon_evil ved ikke om jeg gider skrive det igen. (hvorfor er det altid sådan med de lange beskeder?)
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  G.Madine Tirs Dec 29, 2009 5:45 pm

Ja det er perfekt at holde sig offtopic.

Hvad syntes folk forresten om Avatar 3d ? Wink

Nu er jeg ikke den vilde computer haj.
Når man vil oprette en post åbner den et nyt rum i databasen. Efter
noget tid uden kommunikation, lukkes dette rum igen. En slags timeout.
Når man så efter langtid vil sende posten (skrevet lokalt) er der ikke
længere forbindelse mellem parterne. Og posten går tabt i cyper space.

Derfor er det en fordel altid at skrive lange poster i notepad og så æble c - æble v ind i forumet.
G.Madine
G.Madine

Antal indlæg : 174
Fødselsdag : 27/02/84
Alder : 40
Lokation : Copenhagen
Tilmeldt d. : 22/11/09

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  Just Indy Tirs Dec 29, 2009 6:14 pm

Ja G.Madine, jeg oplevede denne 'timeout' da jeg valgte IKKE at logge ind automatisk. Efter at jeg ændrede det og satte flueben ved at logge ind automatisk var dette ikke problem. Det var heller ikke det der skete nu, der var bare ikke forbindelse til nettet et øjeblik og jeg kunne ikke gå tilbage. (min forbindelse har det med at være ustabil) Jeg plejer ellers altid at kopiere teksten inden jeg trykker send, eller skrive i notepad, for sikkerhedsskyld, men glemte det selvfølgelig nu.
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  ZallyAward Tirs Dec 29, 2009 8:46 pm

Ih, sikke en skam. Jeg håber at du genfinder lysten til at skrive de lange tanker ned igen en anden gang, Thorvaldur.

Angående Avatar, havde jeg her en rigtig god oplevelse. Jeg så den i Imperial og 3D effekten var fantastisk - og så lige med de fantastisk flotte billeder. Jeg bitcher lidt indvendigt omkring historien da den tabte mig lidt halvvejs inde i filmen i og med at den var komplet forudsigelig og fuld af klicheer. På den anden side tænker jeg også at filmen, som en teknisk flot og nyskabende præstation ikke nødvendigvis bør have en nyskabende historie og med sådan et højt budget er det da fint at den rækker mod et meget bredt publikum. Universet og karaktererne var formet efter en verden meget lig vores egen sådan at vi nemt kan relatere til den. Fint, fint, og forståeligt, men ikke det jeg råber hurra for personligt. Det er dog en generel tendens at man ikke våger så meget med historien i og med at man kaster sig over et så stort projekt. Det har jeg næsten kun set hos Nightmare Before Christmas, som jo er en af de første lange stop motion film, hvor de fleste som arbejdede på filmen havde baggrund i cell animation eller korte stop motion film og derfor skulle regne ud hvordan man laver en stop motion film af spillefilmslængde fra bunden af. Samtidig havde de en anderledes og fantastisk original historie, så det var også et sats. Det har jeg endnu mere respekt for. Men mon ikke at de mente at de havde gang i det rigtige?
Non the less, tager jeg naturligvis hatten af for Avatar's fantastisk flotte billeder og jeg nød allermest den del hvor vores hovedperson blev introduceret til universet. Den selvlysende skov var utroligt flot lavet.
Jeg kunne godt tænke mig at de tog lidt ekstra tid til slutningen, især fokuseret lidt på kærligheden mellem forkryplet menneske i rollestol og alien. Det strøg det lettere gevaldigt henover. Men okay, den var stadig tre timer lang.

Det er min egen ambition at lave fantasy film og da jeg ved at denne genre generelt er dyr at producere ægrer det mig ofte at man ikke også bruger tiden til at skrive et solidt manuskript. Jeg ser mange fantasy film hvor der er mere fokus på flotte effekter og et fantastisk univers, men karaktererne er flade og historiefortællingen i fastforward og det ødelægger indlevelsesevnen - i hvert fald for mig. Jeg siger ikke at man skal dvæle i detaljerne, men jeg synes virkelig at karakterfortællinger skal prioriteres allerhøjest. Det er kilden til dét publikum skal kunne relatere sig til. "Heroes Journey" er jo trods alt det man kalder den version af beretter modellen som man typisk bruger i forbindelse med film.

Igen skal det ikke lyde som om jeg synes at Avatar fejlede. Jeg synes at den var velfortalt, men jeg tror bare jeg savnede lidt originalitet. Hele temaet omkring det at have en Avatar var udgangspunktet og jeg synes det blev godt behandlet i løbet af filmen. For mig manglede der bare lidt mere fordybelse i slutningen af filmen.
ZallyAward
ZallyAward

Antal indlæg : 88
Fødselsdag : 29/11/88
Alder : 35
Lokation : Kastrup, Denmark
Tilmeldt d. : 13/12/09

http://vimeo.com/7927749

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  Ace Tirs Dec 29, 2009 11:42 pm

Vi er efterhånden ved at bevæge os et godt stykke ud over det oprindelige Collectormania emne, og vi tæller nu side 10 med indhold.

Jeg lukker derfor denne tråd nu, og opfordrer til, at vi opretter nye tråde. Jeg har allerede lavet en til Avatar anmeldelse under "Andre film og helte".

Det er ikke fordi jeg finder indholdet i denne tråd uinteressant, tværtimod. Jeg glæder mig til, at jeg selv får set Avatar og kan komme med mit eget syn på filmen.

De varmeste nytårshilsner
Ace aka Jan
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Collectormania i København - Page 6 Empty Sv: Collectormania i København

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 6 af 6 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum