Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Skurke ure... EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Skurke ure... EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Skurke ure... EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Skurke ure... EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Skurke ure... EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Skurke ure... EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Skurke ure... EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Skurke ure... EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Skurke ure... EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Skurke ure...

+2
Ace
scaramanga
6 deltagere

Go down

Skurke ure... Empty Skurke ure...

Indlæg  scaramanga Man Nov 10, 2008 2:42 pm

Nu kan man se alle skurke urerne fra Swatch her

http://www.swatch.com/dk_da/villain.html


Hvilke synes i er pænest ??

Yours

Scaramanga / Belloq
scaramanga
scaramanga

Antal indlæg : 144
Lokation : phuket
Tilmeldt d. : 26/10/07

Tilbage til toppen Go down

Skurke ure... Empty Sv: Skurke ure...

Indlæg  Ace Man Nov 10, 2008 4:40 pm

Det kommer jo lidt an på hvilken skurk man er. Very Happy
Men, jeg vil sige min favorit er Jaws eller Zorin's

Ace
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Skurke ure... Empty Sv: Skurke ure...

Indlæg  scaramanga Man Nov 10, 2008 4:48 pm

Synes også Zorins er pænt...sååå det må du jo købe... Zorin / Ace

Nu har jeg jo set Jaws ur og tror mig det er MEGA stort...

Har set Lagos - pænt

Oddys - pænt
scaramanga
scaramanga

Antal indlæg : 144
Lokation : phuket
Tilmeldt d. : 26/10/07

Tilbage til toppen Go down

Skurke ure... Empty Sv: Skurke ure...

Indlæg  JEEP Man Nov 10, 2008 9:31 pm

Som ursamler har jeg lidt svært ved at tage de ure seriøst. Dels fordi de er quartz ure og fordi de er typiske eksempler på "made collectibles", mange kommer til at købe dem i den tro at de bliver mange penge værd en dag. Men givetvis kommer det, som det ofte er med Swatch ure, til at blive udelukkende komplette NIB samlinger som kommer til at give noget som helst afkast.

Et lignede eksempel er de 007 Omegaer som er udkommet i løbet af de sidste par år (og her er endda tale om solidt kvalitetsure, oftest med mekaniske værker); de er dyrere i anskaffelse end "standard" modellerne, men holder værdien meget meget dårligere.

Et par af urene i ovennævnte serier er dog ganske sjove og med spændende designs - men jeg tror at selv den mest hardcore Bond fan vil blive træt af dem og lægge dem i skuffen efter relativt kort tid.


Mvh.

Jakob
JEEP
JEEP

Antal indlæg : 54
Fødselsdag : 07/05/82
Alder : 42
Lokation : Horsens
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.aarhus-middelalder.dk

Tilbage til toppen Go down

Skurke ure... Empty Sv: Skurke ure...

Indlæg  Ace Tirs Nov 11, 2008 10:36 am

Hej Jakob, godt at have en ur-ekspert på banen.

Det du siger er altså at det er OK at købe sig et ur til sit skurke kostume, når man i øvrigt ikke spekulerer i urets fremtidige værdi Wink


Ian, jeg fik set Oddy's ur til galla, hvilket egentlig var meget cool.


Sidst rettet af Ace Tirs Nov 11, 2008 2:05 pm, rettet 1 gang
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Skurke ure... Empty Sv: Skurke ure...

Indlæg  Bullwhip Tirs Nov 11, 2008 1:35 pm

Personligt synes jeg bedst om Largo/Thunderball, Blofeld/OHMSS og Greene/Quantum - dvs det er nogle ure jeg ville gå med, fordi de er fede og passer til min stil og smag.

Drax/Moonraker, Zorin/AVTAK er også meget fede - og et par andre er meget "sjove", men jeg ville nok ikke gå med dem pga design og/eller størrelsen.

Jeg tror primært de fleste Bondfans køber de enkelte Swatch-ure hvis de synes om designet og vil gå med det - eller måske hvis de er vilde med en bestemt film og køber dem til samlingen pga "temaet". Hvis man vil tjene penge i fremtiden er det nok ikke den bedste investering. Tror de fleste køber ure (og andet merch), fordi det giver én noget glæde at eje og have dem.
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

Skurke ure... Empty Sv: Skurke ure...

Indlæg  Indy-K Tirs Nov 11, 2008 2:41 pm

"Made collectibles" - Godt udtryk JEEP :-) Nøjagtigt det samme ses i mange andre merchandise sammenhænge. En gang samlede jeg på Bond biler fra Corgi, men efterhånden som der dukkede flere og flere "collectors edition" serier op, blev kvaliteten ringere og ringere.
Det gik også op for mig, at hvis ikke bilerne var lavet til leg, og til at pirre fantasien, var det bare billigt kramfitterknas som kun kunne stå på en hylde. Selvfølgelig måtte man heller ikke pakke bilerne ud, for så dalede de øjeblikkeligt til en skrotpris på ingenting.
De oprindelige biler, Corgi 261 (Aston Martin DB5) og Corgi 336 (Toyotaen fra YOLT) var langt mere detaljerede og havde imponerende funktioner med raketter osv. Alt det savner de moderne collectors-udgaver, så hvis det samme gælder urene er der nok ikke meget sjov i dem.
Jeg havde selv FRWL-uret fra Swatch's første Bond-serie, da jeg godt kunne lide designet. Men det virkede som et plastic-ur.
Heldigvis kan vi Indy-gearheads glæde os over, at det i langt højere grad er autenciteten der har slået an i vores hobby. Her skal det helst være det samme som i filmene, lavet af de samme og deraf også samme pris Very Happy
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Skurke ure... Empty Sv: Skurke ure...

Indlæg  Noergaard Tors Nov 13, 2008 7:53 pm

Der er mange fede ure, men min favorit er Dr. No
Noergaard
Noergaard

Antal indlæg : 3
Fødselsdag : 25/11/83
Alder : 40
Lokation : Slagelse
Tilmeldt d. : 11/11/08

Tilbage til toppen Go down

Skurke ure... Empty Sv: Skurke ure...

Indlæg  JEEP Man Nov 17, 2008 10:40 pm

Hvis man køber urene fordi man synes at de er flotte og passer ind i ens samling - og samtidig får hvad man forventede (Swatch ure har det med at skuffe på tæt hold, men nu er jeg jo også vant til ure af en lidt anden kaliber) - så er alt jo godt.

Men, hvis man regner med at de vil blive penge værd så bliver man nok skuffet. Swatch skal nok sørge for at pumpe rigeligt af dem ud på markedet. Dog skal de også nok sørge for at et eller to af urene bliver lavet i tilpas lille oplag, således at de, kunstigt, kommer til at koste spidsen af en jetjager når alle dem som går efter en komplet samling opdager at de er sjældne og begynder at slås om dem på e-Bay. Samlinger uden de få sjældne kommer til at være værdiløse - navnlig fordi mange skuffede samlere vil vælge at sætte deres ukomplette samlinger til salg i frustration over at de ikke kan/har råd til at gøre dem komplette.

Jeg har ikke noget personligt imod Swatch, men de er kendt for at gøre den slags. Ligesom visse legetøjs- og merchandiceproducenter *host*Hasbro*host*

Af samme årsag er jeg, for længst, hoppet af hele legetøjs-/merchandice møllen.


Mvh.

Jakob
JEEP
JEEP

Antal indlæg : 54
Fødselsdag : 07/05/82
Alder : 42
Lokation : Horsens
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.aarhus-middelalder.dk

Tilbage til toppen Go down

Skurke ure... Empty Sv: Skurke ure...

Indlæg  scaramanga Tirs Nov 18, 2008 12:49 am

Jeep jeg giver dig tusind gange ret...men synes dog stadig at vi skal takke Swatch (Swatch group) for at der stadig er ure fra det land...under de hårde 70er hvor japanerne nærmest udrydede ur makedet var det jo Swatch der fik alpelandet op...og de ejer jo noget nær det fleste ur mærker i dag (jeg tænker på Swiss)...hvem er selvstændige i dag Swatch group har Omega, Certina, Longiners...jaaa de selvstændige er vel Rolex (vi skænker lige Mads "blærerøv" Christensen en tanke) Patek, Lecoultre...men mange mange ville have lidt ur-døden hvis det ikke var fra Swatch..

Jeg kender en ur-mager som var med til at impoterer dem tilbage i 90erne, og de er noget lort, og de skiftede hele værket hvis der var noget galt...

Nåhhh anyway grunden til at vi synes de er lidt morsomme er at vi jo har vores karakterer, så når jeg ser Jaws uret tænker jeg på "the Dove" her...eller Largo uret tænker jeg på Bull... men sandt de er naturligvis lavet for penge og fordi de ved der er en hungrende fans skare...
scaramanga
scaramanga

Antal indlæg : 144
Lokation : phuket
Tilmeldt d. : 26/10/07

Tilbage til toppen Go down

Skurke ure... Empty Sv: Skurke ure...

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum