Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Europæiske butikker med Indygear EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Europæiske butikker med Indygear EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Europæiske butikker med Indygear EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Europæiske butikker med Indygear EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Europæiske butikker med Indygear EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Europæiske butikker med Indygear EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Europæiske butikker med Indygear EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Europæiske butikker med Indygear EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Europæiske butikker med Indygear EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Europæiske butikker med Indygear

5 deltagere

Go down

Europæiske butikker med Indygear Empty Europæiske butikker med Indygear

Indlæg  Gæst Tirs Jun 10, 2008 6:41 pm

Jeg har flere gange tænkt over om det ikke ville være muligt, at samle en liste over de butikker, som fører Indiana Jones gear/kluns i Europa. Pointen er den, at det - som de fleste nok ved - koster en jetjager i told og moms at få sagerne ind i EU. Så, hvis der er nogen der ved noget, så kunne man poste det her - så kunne man måske sparer nogle kroner...

Endicotts - I UK, fører originale MKVII tasker (uden læderrem): http://www.endicotts.co.uk/

Hornets Hats - I UK, fører en Indy-hat (ikke original) "Adventurer", farve - sabel: http://www.hornetshats.com/

Wested Leather Co - I UK, fører Raiders-jakken, og gode kopier af skjorte og bukser: http://www.wested.com/

Lost Ark, Indiana Jones Accesories - I UK, fører en rem til MARK VII tasken, et pistolhylster, piskholder og et pistolbælte: http://www.lost-ark.net/

Adventurebuilt - I D(?), fører Indy-fedora-hatte (både håndsyede og "off-the-rack"), skjorter og pistolhylstre.

Der er sikkert mange flere, og det ville være rart at høre om dem Very Happy .

VH
Emiliussen


Sidst rettet af Emiliussen Tirs Jul 22, 2008 10:59 am, rettet i alt 2 gange (Reason for editing : Fandt flere shops...)
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Europæiske butikker med Indygear Empty Sv: Europæiske butikker med Indygear

Indlæg  K on the Run Tirs Jun 10, 2008 11:38 pm

Adventurebilt Hat co. i Tyskland lavede hattene til KOTCS og sælger dem på http://www.adventurebiltdeluxe.com Her kan du også købe en super god Raiders skjorte med det rigtige snit (ikke for bred) og så krøller den som en Raiders skjorte skal
Og Adventurebilt Leather co. i DK laver SA Raiders gunholsters.
Enough shameless self promotion.
-K Cool
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

Europæiske butikker med Indygear Empty Sv: Europæiske butikker med Indygear

Indlæg  Indy-K Tirs Jun 10, 2008 11:52 pm

Det er ok med self-promo - når man har noget at ha' det i Very Happy

AB's skjorte virker ganske SA, men til det daglige brug må jeg nok sige, at Wested's strygefri er en gave til den travle mand som gerne vil være ubemærket Indy på jobbet...

Desværre har vi i disse dage mistet en af de "ægte" leverandører, Noel Howard, som døde under filmoptagelser i Libyen. Det skriver Peter Botwright på COW idag.

Dermed forsvandt sørgeligt nok en meget afholdt mand i Indy-verdenen og et af de direkte links til Raiders og ToD.
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Europæiske butikker med Indygear Empty Adventurebuilt

Indlæg  Gæst Ons Jun 11, 2008 5:05 pm

K on the Run skrev:Adventurebilt Hat co. i Tyskland lavede hattene til KOTCS og sælger dem på http://www.adventurebiltdeluxe.com Her kan du også købe en super god Raiders skjorte med det rigtige snit (ikke for bred) og så krøller den som en Raiders skjorte skal
Og Adventurebilt Leather co. i DK laver SA Raiders gunholsters....
-K Cool

Når jeg klikker ind på AB's side, så er det altså kun hatte jeg kan se. Fair nok at de er fra Tyskland, men der er da ikke andet end hatte - og slet ikke på delux siden!! Question

Har AB i DK en hjemmeside, eller er det bare via forummet her, man skal bestille sine sager?

Hva hva hva??

VH
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Europæiske butikker med Indygear Empty Sv: Europæiske butikker med Indygear

Indlæg  K on the Run Tors Jun 12, 2008 12:00 am

Der er en ny side under opsejling, der vil du kunne se både Hylstre og skjorter.
Hvis du skal bestille skjorter så mail Marc, er det hylstre så er det mig du skal have fat i.

Mvh.
K
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

Europæiske butikker med Indygear Empty Sv: Europæiske butikker med Indygear

Indlæg  Gæst Tors Jul 31, 2008 6:00 pm

Ser man på min første post i denne tråd, vil man hurtigt finde ud af at det er muligt at skaffe næsten alt der hører sig til et fuldt Indy-kostume. To ting mangler dog at gøre listen komplet:

1. Alden støvlerne
2. En gøb/gun/revolver/pistol

Jeg mener at have set/hørt et eller andet sted at AB havde fået eneret til at sælge Aldens i Europa - er det rigtigt, eller husker jeg forkert? Hvis det er rigtigt, kan vi jo kun glæde os.

Revolveren er en anden snak. De eneste jeg kan finde, som er lovlige i danmark (i.e. plastic/gummi (resin) kopier), kommer enten fra Western Stage Props i amerika, eller adventuresupply.com, også i amerika. De er temmeligt dyre, i hvert fald når told og moms kommer oveni. Er der nogen der har et tip? Findes der hardballvåben eller noget lignende, som er til at få fat i, og spm er til at betale tig fra??

VH
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Europæiske butikker med Indygear Empty Sv: Europæiske butikker med Indygear

Indlæg  Ace Tors Jul 31, 2008 9:22 pm

Jeg mener Adventurebilt's Aldens er 450 euro,- men så er de også 100% sa.

Her er hvad der er forskel på Adventurebilt's Aldens ifølge Marc:

I've chosen the leather and the treatment of the leather, based on research I have done over several months. The same with the color. I've chosen a lining for the boots that - according to my and many other peoples researches - is the same as on the boots worn by Harrison Ford in Raiders. Same with the lining of the tongue and the leather used inside the boot. I've chosen the thread for the welt stitch as well as the welt / edge color.

Believe it or not but I hope that the efforts I did will result into Alden going back to making the boots per these specs. as a standard. That would be the biggest kick I could possible get out of this. In this case, a small group of customers and a big group of gearheads would have been able to make a change that for over two decades seemed impossible. Remember, all I really wanted, were some s.a. boots for myself. If I could have gotton them elsewhere without going through all this trouble, I would have chosen to do so. I know the little tag under my name says vendor but I'm FIRST of all a gearhead myself. And just like Steve, I wouldn't have started making hats if I could have found the hat *I* wanted elsewhere.

Standard Alderns kan du få her.

Aldenshop.com har dem for $390 + shipping og told naturligvis.

Tyske http://www.edmeier.de/index2.html har dem til...hold nu fast ...675 euro,-

Håber det hjælper, ellers må du skrive en mail til Marc og tjekke prisen.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Europæiske butikker med Indygear Empty Sv: Europæiske butikker med Indygear

Indlæg  Gæst Tors Okt 30, 2008 10:49 pm

K on the Run skrev:Der er en ny side under opsejling, der vil du kunne se både Hylstre og skjorter.
Hvis du skal bestille skjorter så mail Marc, er det hylstre så er det mig du skal have fat i.

Mvh.
K

Jeg må efterhånden være kendt for min utålmodighed Very Happy Hvis ikke, vil jeg nok blive det nu!

Er der nogen ETA (Estimated Time of Arrival) på den side der bliver omtalt i ovenstående citat, eller er den gået død?

VH
Emiliussen - der næsten ikke kan vente til onsdag hvor han får KOTCS med posten...
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Europæiske butikker med Indygear Empty Sv: Europæiske butikker med Indygear

Indlæg  Ace Tors Okt 30, 2008 11:15 pm

Prøv at kontakte Kim aka KontheRun enten via Pm eller facebook. Jeg er sikker på han kan svare.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Europæiske butikker med Indygear Empty Sv: Europæiske butikker med Indygear

Indlæg  Stigmata Søn Feb 01, 2009 1:51 am

Emiliussen skrev:Ser man på min første post i denne tråd, vil man hurtigt finde ud af at det er muligt at skaffe næsten alt der hører sig til et fuldt Indy-kostume. To ting mangler dog at gøre listen komplet:

1. Alden støvlerne
2. En gøb/gun/revolver/pistol

Jeg mener at have set/hørt et eller andet sted at AB havde fået eneret til at sælge Aldens i Europa - er det rigtigt, eller husker jeg forkert? Hvis det er rigtigt, kan vi jo kun glæde os.

Revolveren er en anden snak. De eneste jeg kan finde, som er lovlige i danmark (i.e. plastic/gummi (resin) kopier), kommer enten fra Western Stage Props i amerika, eller adventuresupply.com, også i amerika. De er temmeligt dyre, i hvert fald når told og moms kommer oveni. Er der nogen der har et tip? Findes der hardballvåben eller noget lignende, som er til at få fat i, og spm er til at betale tig fra??

VH
Emiliussen

Angående revolveren så jeg en tråd på club-obi wan. prøv at søge på "Tanaka paintjob" - mener faktisk at det er K on the Run der startede den tråd. For at opsummere det havde han købt en airsoft revolver og givet den et paintjob, derefter havde han bestilt nye greb. Alt i alt så det skide godt ud, og så er det jo også lidt sjovt når den faktisk kan skyde med noget Razz
avatar
Stigmata

Antal indlæg : 6
Fødselsdag : 19/09/89
Alder : 34
Lokation : Denmark
Tilmeldt d. : 31/01/09

Tilbage til toppen Go down

Europæiske butikker med Indygear Empty Sv: Europæiske butikker med Indygear

Indlæg  Kredepops Søn Feb 01, 2009 2:28 am

Jeg har en Tanaka M10 Replica jeg har købt fra Todd for $200. Det er måske en smule dyrt - den kom dog gennem tolden uset, så de penge sparede jeg da.
Todd installerer en såkaldt Lanyard ring og ordentlige grips, og så er den bare skidelækker!! Jeg har rendt rundt med en resin replica i mange år, det er noget HELT andet at have noget der rent faktisk ligner og føles som en ægte Indy gøb. Den er af metal så der er ordentlig vægt i. Her nogle billeder:
Jeg har distresset den lidt med sandpapir, Indy's stuff ser jo sjældent nyt ud Wink Europæiske butikker med Indygear Tanaka1Europæiske butikker med Indygear Tanaka2
Jeg har også et par GAAAAAAMLE Alden støvler som jeg købte dengang man kunne få dem fra USA for $250. Jeg har netop farvet dem med læderfarve, for at få den mere korrekte brune farve, fremfor den rødlige/orange farve de kommer i fra fabrikken. Todd tilbyder forresten også nogle fine kopier af Alden skoene.

FØR farvningen:
Europæiske butikker med Indygear Boots

EFTER farvningen:
Europæiske butikker med Indygear Indy_boots
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Europæiske butikker med Indygear Empty Sv: Europæiske butikker med Indygear

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum