Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

+6
Ace
JAN
Bullwhip
dr whip
Kredepops
JEEP
10 deltagere

Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  JEEP Tors Maj 22, 2008 4:38 am

Jeg er lige kommet hjem fra biografen og sidder og fordøjer filmen. Umiddelbart er den følelse jeg sidder med lige nu skuffelse...

Skuffelse over et plot som, for mig i hvert fald, bare ikke var "Indy" og et manuscript som mest af alt mindede om noget man kan finde på fan-fiction sider.

Der var alt for meget comical relief og alt for mange (til tider platte og uelegante) hints til de gamle film (og andre film i genren) - det hele virkede anstrengt og (i mangel på bedre udtryk) "iscenesat".

Enkelte scener var direkte irriterende; navnlig scenen hvor de bruger en slange som reb og Mutts "Tarzan" scene fik det til at vende sig i mig.

Hele tingen med kunstsamlende, civilisations opbyggende, interdimensionelle "aliens" virker bare ikke for mig - og det kommer det nok heller ikke til. Mon ikke at Hr. Spielberg kunne have fundet en bedre måde at fejre 30-års jubilæet for nærkontakt af tredje grad på?

Skuespillet var som sådan godt og overbevisende - trist at de ikke fik noget ordentligt at arbejde med. Jeg kan simpelthen ikke forstå at man på 19 år ikke har kunnet komme op med et bedre manuscript.

Actionscenerne var fede og effekterne var i orden. Der var betydeligt mindre CGI end jeg personligt havde frygtet - selvom den CGI der var der faktisk ikke var særlig imponerende i mine øjne.

Jeg håber et eller andet sted at jeg får et bedre indtryk af filmen når jeg får fordøjet den færdig og måske set den igen...


Mvh.

Jakob
JEEP
JEEP

Antal indlæg : 54
Fødselsdag : 07/05/82
Alder : 41
Lokation : Horsens
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.aarhus-middelalder.dk

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  JEEP Tors Maj 22, 2008 9:09 am

Og nu, efter et par timers søvn; stadig skuffet, men er var også et par cool ting som ikke skal glemmes:

Shia gjorde det faktisk fantastisk godt - for dælen den knægt er sej. Jeg kunne faktisk godt se ham overtage hatten og pisken sim Indy Jr. Jr. i en ny serie film - jeg er faktisk ret sikker på at han kunne bære det.

Slutscenen hvor Mutt er lige ved at tage hatten på - og hvor man sidder og krummer tæer of tænker; "Øv for en kliche!" - hvor Indy snupper hatten fra ham i sidste øjeblik. En dejlig open-ended slutning, lige som det skal være.

Karen Allen kan stadig smile det der smil som kan få alle mænd til at smelte og tænke søde tanker - for dælan da hun er stadig et skår!

Og lade der ingen tvivl være om det; Harrison har det stadig væk - han er stadig Indy. Og det er faktisk det som betyder mest Smile


Mvh.

Jakob


Sidst rettet af JEEP Tors Maj 22, 2008 9:20 pm, rettet 1 gang
JEEP
JEEP

Antal indlæg : 54
Fødselsdag : 07/05/82
Alder : 41
Lokation : Horsens
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.aarhus-middelalder.dk

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Kredepops Tors Maj 22, 2008 10:35 am

Først og fremmest et stort tak for den varme velkomst jeg fik fra mange af medlemmerne herinde da jeg var til premieren igår i Imperial. Her går man og tror man er næsten alene om sin lille Indy fetish og så er der pludselig en masse flinke mennesker som alle bærer både pisk og fedora. Superfedt! Nåh men jeg vil introducere migselv i et andet indlæg specifikt til formålet.

Anyway... filmen... Jakob, jeg er enig med din anmeldelse i mange henseender. Jeg er dog, ovenpå hele 5 timers søvn, rimeligt positiv overfor det nye kapitel om dr.Jones. Enig, plottet var tyndt, men skuespillet var i top! Shia var ret sej som Mutt Williams, overraskende lidt comic releif fra ham. Jeg havde frygtet 'Even Stevens' grimasser og masser af dårlige jokes fra ham, men det havde de styret pænt udenom. At han var Indy's søn havde vi nok alle regnet ud lang tid i forvejen, og ja det var 'puuuha' dejligt at Harrison snuppede hatten fra ham tilsidst, det var ligefør det var blevet lidt for meget af det gode.

Selvom det nok er den svageste film af de 4 så var jeg rigtig godt underholdt og det meste af filmen havde den helt rigtige 'Indy' feel.
Highlights for mig var:

'Starten i area51 varehuset' - Rigtig fed start, med super Indy action (den der tur i køleskabet var måske lige i overkanten, men sjovt var det)
'Motorcykel chase' - Gode gammeldags stunts, med masser af fart.
'Gensynet med Marion' - Den måde hun kommer ud af teltet og siger 'Indiana Jones..' gav mig gåsehud på den gode måde.
'Regnskovs chase' - Selvom Mutt's Tarzan-svingen-rundt-i-lianer-med-cgi-aber, var en anelse for meget - den kunne de godt have udeladt.
'Referencer til de andre film' - Indy snakker om Marcus og sin far, statuen af Marcus.

Alt i alt så er jeg godt tilfreds, der var nogle få tæerkrummende øjeblikke, men intet som får mig til at kaste armene i vejret og skrige 'Blasfemi!'
Jeg skal ind og se den igen iaften så kan det være at jeg kan fokusere lidt bedre på selve historien fremfor action scenerne.
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty indy 4

Indlæg  dr whip Tors Maj 22, 2008 12:59 pm

som en garvet stunt rotte, var det en ganske og aldeles underholdende film, men man er jo lidt faglig skadet også i den retning,
men jeg ville hellere have set at de tog de originale krystalkranier som findes, og rettede filmen i den retning i stedet for!
jeg tror det kunne have givet en mere interessant grundhistorie, den var lidt langt ude med aliens
dr whip
avatar
dr whip

Antal indlæg : 5
Lokation : kbh
Tilmeldt d. : 14/05/08

http://www.bothomas.dk  / www.artofaction.dk

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Bullwhip Tors Maj 22, 2008 1:34 pm

Sjovt som man kan dele synspunkter! Jeg er simpelthen helt enig med JEEP over hele linjen! Og deler også Kredepops highlight-liste! (velkommen hid, og tak for hyggelig snak igår!) Smile

Vil ikke gentage de andres punkter, men ingen tvivl om at dette er kunner nummer fire på (min) Indy Top 4-liste! Og det er ikke bare fordi jeg er en gnaven Raiders-purist. Hvis man gennemgår plottet, opbygningen og scenerne som sådan, rent fortællemæssigt, så holder KotCS bare ikke...

Men locations og set-pieces var 100% Indy! Kunne godt lide at se Indy i warehouse, Peru, cemetary, katakomber, osv...
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  JAN Tors Maj 22, 2008 1:58 pm

Det er en nærmest umulig opgave at forny sig på Indiana Jones-konceptet, og stadig tilfredsstille os "hard-core" fans.

Vi vil have "The Raiders-feeling", det skal være nyt, og så alligevel velkendt. Plottet skal være "dybt", og alligevel skal
filmen holde en B-film/"popkorn-stemning".

Det siger sig selv at det er en umulig opgave, og Spielberg har da også skåret igennem, og har leveret en film der i alle
hensender indfanger Indiana Jones-konceptet.

Plottet er lidt tyndt - enig, men for pokker, det er jo ikke en Ingmar Bergman-film. Til gengæld er tempoet højt, jokes´ne
mange og kvalitetsmæssig i den høje og lave ende - nøjagtig som i LC.

Jeg var underholdt!

Tilbagelænet med en "tyrkertro" på Spielberg´s håndelag, afstod jeg mig bevist at kigge efter "tå-kummende" scener, men lod mig
indfange af IJ-stemningen, og lod mig rive med i den rutjebane-tur KotCS er.

Og som sådan var det en fantastisk film sunny

Den føjede lidt til IJ-karakteren, og på en godt måde. Han var også blevet ældre (80 or something (lol) ).

Hvis man vælger at dissikere filmen i scener, dialoger-stumper så kan man godt så lidt skuffet på nogle områder.
Jeg er enig med JEEP i at "abe-scenen" var lidt søgt - men hvad pokker...

Men generelt mener jeg ikke IJ kan vurderes i frakmenter - det er en "hel" tur man tager, og så skal man ikke sidde og
brokke sig over at "3. sving i rutjebanen" ikke var helt så skarpt, så man havde forventet.
Nej, var turen - hele turen - god eller ej.

Og den var god, synes jeg.

Flere brokkede sig over alt det "rum-halløj" der var i filmen, men for pokker - i 50´erene var det jo et at de helt store
emner, så selvfølgelig har det sin plads.
Analogt vil det svare til at hverken Raiders eller LC beskæftigede sig med krigstruslen fra Nazi-Tyskland. Men det vil vi jo ikke
have undværet, vel Wink

Så jeg mener, at KotCS er en glimrende film, som jeg glæder mig til at se igen - jeg var underholdt og indfanget i IJ-verdenen, og det
er faktisk alt hvad jeg ønsker mig af filmen.

mvh

JAN
JAN
JAN

Antal indlæg : 8
Lokation : Strib
Tilmeldt d. : 15/01/08

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Bullwhip Tors Maj 22, 2008 2:16 pm

Vi kan vel godt bare sige vores mening, uden at nedgøre andres meninger... Jeg er glad på de tilfredse fans vegne! Vi har alle haft forskellige oplevelser af filmen... Det kan faktisk ikke rigtig diskutteres... Det er ligesom hvis vi alle skulle overbevise hinanden om hvilken farve der er den flotteste... "Kan I da ikke SE at gul er den flotteste af alle farver!?!" Jeg synes heller ikke man skal gå ind og se filmen for at lede efter "tå-krummer"-scener - eller være fuldstænig ukritisk for den sags skyld... Jeg var meget åbensindet - positiv men uden høje forventninger. Jeg fik en del gode grin og nostalgi-ture ved filmen, men også slasket nogle tå-krummede detaljer lige i hovedet... Sådan er det bare!
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Ace Tors Maj 22, 2008 4:44 pm

Mens jeg nu sidder på hovedbanegården og venter på mit tog, kan jeg vist lige nå at give mit "review" af filmen.

I går må jeg erkende at filmen ikke levede op til mine forventninger. Det var ting som Tarzan-scenen med Mutt, Aberne, turen i køleskabet og ned af vandfaldene der nok var lidt for meget over hvad jeg havde ønsket. I går gav jeg filmen 5 ud af 10 hatte. Men efter at have sovet lidt på det og fokuseret på de positive indslag som der bestemt også var en hel der af, er jeg lige nu nok nærmere på 7 ud af 10 hatte, og glæder mig ret meget til søndag, hvor jeg skal se filmen igen sammen med konen.

Tim / Redbeard havde det på samme måde, og det var de sammen scener som jeg nævnte, han også havde et problem med, men han er pludselig også blevet mere positiv i dag omkring filmen og synes nu den faktisk er bedre en Last Crusade.

Vi løb lige på Marc og konen nær Rundetårn i dag, og nu er selv Marc også positiv omkring filmen. Sure, der er ting der kunne være gjort anderledes, men når man ser på filmen som helhed og spørger sig selv om man blev underholdt kan jeg for mit vedkommende er svaret ja. ( Alle husker vist hvordan Marc så ud i hovedet efter filmen. Skuffelsen lyste ud af ham, men hey vi fik endnu en Indy-film som vi har rådt efter i 19år )


NB, og Ja der er plads til alle meninger på FHK. "Anything goes". Alle har lov at argumentere for deres holdninger og overbevisning som det passer dem forudsat det gøres med et smil og ordentlig tone.

"Remember we are all gentlemens in here."

Ace
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  JAN Tors Maj 22, 2008 5:19 pm

BullWhip.dk skrev:
"Vi kan vel godt bare sige vores mening, uden at nedgøre andres meninger... "

Jeg ved ikke om det er møntet på mit indlæg? Men hvis det er, så er det vigtigt for mig at understrege, at
jeg fuldt ud accepterer andres meninger, og at det på ingen måde er min hensigt at nedgøre disse - hvis nogen
føler jeg har gjort det, så beklager jeg Sad

mvh

JAN
JAN
JAN

Antal indlæg : 8
Lokation : Strib
Tilmeldt d. : 15/01/08

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Indy-K Tors Maj 22, 2008 7:57 pm

Jeg synes den var fed! [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Icon_whip [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Icon_whip[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Icon_whip[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Icon_whip (ud af 5...)
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Bullwhip Tors Maj 22, 2008 11:00 pm

JAN skrev:BullWhip.dk skrev:
"Vi kan vel godt bare sige vores mening, uden at nedgøre andres meninger... "

Jeg ved ikke om det er møntet på mit indlæg? Men hvis det er, så er det vigtigt for mig at understrege, at
jeg fuldt ud accepterer andres meninger, og at det på ingen måde er min hensigt at nedgøre disse - hvis nogen
føler jeg har gjort det, så beklager jeg Sad

mvh

JAN

"Nedgøre" var også et for kraftigt ordvalg fra min side... Jeg har ikke følt at mine meninger blev nedgjort. Jeg reagerede mest på at "man ikke skal dissekere" og "ikke bedømme IJ ud fra enkelte scener"... Ville bare sige, at jeg synes det må være i orden at man diskuterer både godt og skidt ved filmen, og definerer sin egen "Indy-smag" ud fra det... Jeg læste det bare som "lad være med at rakke filmen ned pga detaljer".

Men jeg tror vi er enige om at der er plads til alles meninger, det har jeg ikke tvivlet på - det var ikke min mening at skabe røre i andedammen. Smile

Det var iøvrigt dejligt at se jer alle - og tak for hjælpen ved showet!

Bullwhip
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Ghost Rider Tors Maj 22, 2008 11:31 pm

Så fik jeg også set filmen her i aften.

Jeg personligt synes godtnok den var fed, og for mig lever den helt op til min Indy smag Smile

en ting jeg synes var rigtig rigtig fedt var i starten inde i lagerhallen hvor man ser et artifact som spiller en meget stor rolle i Raiders of the lost ARK Smile

lige den lille ting synes jeg var rigtig fed.

det med rum væsnerne synes jeg nu ikke var så ringe, altså hvorfor ikke ??

Der er i teorien større chance for der findes liv et sted i galaxen end der findes overnaturlige religiøse ting på jorden som den hellige gral, eller Paktens ark.

så bare fordi det er rumvæsner synes jeg nu ikke det er så skidt endda Smile

men alt i alt synes jeg filmen var alle tiders og den bliver helt klart en dvd blandt mine andre indy film når den udkommer.
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  JEEP Fre Maj 23, 2008 9:20 am

Forresten; Indys grej var super lækkert! Navnlig hatten var - som forventet - helt fantastisk!

Kudos til Marc, Steve og kostumedesignerne!


Mvh.

Jakob
JEEP
JEEP

Antal indlæg : 54
Fødselsdag : 07/05/82
Alder : 41
Lokation : Horsens
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.aarhus-middelalder.dk

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Ace Fre Maj 23, 2008 9:43 am

Predator skrev:
det med rum væsnerne synes jeg nu ikke var så ringe, altså hvorfor ikke ??

Der er i teorien større chance for der findes liv et sted i galaxen end der findes overnaturlige religiøse ting på jorden som den hellige gral, eller Paktens ark.

så bare fordi det er rumvæsner synes jeg nu ikke det er så skidt endda Smile


Helt enig. Jeg havde faktisk heller ikke det store problem med aliens og ufo'en. Ufo'en var fed fordi den var af den klassiske type man så i de først sci-fi film og det blev jo ikke ringere af Imperial's imponerende lydsystem da den foretog sit lift-off. BBBBRRRRRRRRRRRRR What a Face Jeg følte stolen ryste som om jeg selv var der. Very Happy
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Kredepops Fre Maj 23, 2008 10:59 am

Bullwhipdk skrev: (velkommen hid, og tak for hyggelig snak igår!) Smile
Mange tak, i lige måde Smile

Det generede mig heller ikke med rumvæsenerne eller de dimensions-rejsende eller hvad de nu var Smile alien Jeg er også vild med Stargate (filmen vel at mærke) så det var helt fint.

Der var dog et par ting som slog mig først i dag... Indy fik slet ikke affyret sin pistol i løbet af filmen, men det gør han jo næsten heller ikke i TOD, kun i starten.
Jeg ville dog gerne have set at Indy havde snuppet en maskinpistol og pløkkede et par kommunister i løbet af jungle-ræs-scenen, jeg savnede lidt mere gun-play,
det gjorde dog ikke meget da han slog godt på tæven som i 'gamle dage'. De der lydeffekter når de slår hinanden, I LOVE IT! Dér hvor Indy slås mod den store russer på basen,
hvor han får en kæde om halsen... alt for fedt!!! Dejligt brutalt og rigtig Indy stil!

Det kan godt være at jeg er lidt halv-sløv men hvem var de indianere der jagtede dem ved pyramiden egentlig? Efterkommere som bare boede der for at passe på skatten?
Jeg fornemmede noget overnaturligt ved dem da de nærmest krøb ud af væggene. Ligeså med de kranie-beklædte fyre på kirkegården, hvem var de? Man må næsten gå udfra
at det var en slags kult dedikerede til at bibeholde kraniets hemmeligheder (lidt som med the brotherhood i LC).

Ikke for at brokke mig overhovedet, for det er en rigtig fed film, og jeg har allerede set den 2 gange, men... uhyggen manglede lidt for mit vedkommende. Raiders er min yndlingsfilm,
den har masser af ret uhyggelige blodige scener (Satipos død på pigge, ansigts-smelte-scenen tilsidst), ligeså har TOD (vågen hjerte-operation uden bedøvelse) og LC's 'wrong grail' scene er fandme klam på den gode måde. KOTCS er lidt blødere, knap så meget blod og guts, desværre. Er det fordi vi lever i en lidt mere politisk korrekt verden i dag i forhold til 80'erne? eller er George og Steven blevet bløde med alderen?
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Ghost Rider Fre Maj 23, 2008 2:02 pm

Ace skrev:
Predator skrev:
det med rum væsnerne synes jeg nu ikke var så ringe, altså hvorfor ikke ??

Der er i teorien større chance for der findes liv et sted i galaxen end der findes overnaturlige religiøse ting på jorden som den hellige gral, eller Paktens ark.

så bare fordi det er rumvæsner synes jeg nu ikke det er så skidt endda Smile


Helt enig. Jeg havde faktisk heller ikke det store problem med aliens og ufo'en. Ufo'en var fed fordi den var af den klassiske type man så i de først sci-fi film og det blev jo ikke ringere af Imperial's imponerende lydsystem da den foretog sit lift-off. BBBBRRRRRRRRRRRRR What a Face Jeg følte stolen ryste som om jeg selv var der. Very Happy

godtnok har vi her i Herning ikke helt lyden som i Imperial men det lød nu alligevel rigtig godt da ufoén lettede, og jeg er ganske enig i at det er rigtig fedt de holder den gamle stil med en snurrende ufo, ligesom i Mars Attacks hehe.

Der er dog et tidspunkt i Biocity herning hvor lyden generede mig, det er ude i Junglen hvor der står den der række russer og skyder med deres maskin gevær, det rev lidt i ørene da lyden lige der simpelhen var for skinger så det blev ubehageligt.

En ting som også var rigtig fedt, var at se Marion igen, hun var blevet ældre men man kunne nemt genkende hende når hun smilede på sin egen specielle måde, så hende glæder jeg mig meget til og møde i Juli til london film amd comic con, det blir helt sjovt.

Der kommer også to andre indy skuespiller kan jeg lige hurtig tilføje og det er John hurt fra Indy IV og så Vernon Dobtcheff fra Indy III.

det var lige en hurtig indskydelse...og hmm hvorfor er teksten pludselig blevet sort når jeg skriver heh......Nå men ja nuff said, jeg elsker også den nye Indy film og håber vitterlig egentlig der kommer en nummer 5 også og så at jeg har mit helt eget Indy gear til den tid Smile
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Men hvor blev Indy af??

Indlæg  Gæst Ons Jun 04, 2008 5:08 pm

Det undre mig lidt at der ikke er nogen af jeg der nævner, at den gode Harrison faktisk er faldet lidt i baggrunden, i forhold til hans "lead-character" position. Jeg ved ikke om det bare er mig, men det virkede lidt som om at Shia "Mutt" gjorde en hel del af "the dirty work" - "dirty work" som Indy selv ville have klaret i de tidligere film. Jeg mener dog at Shia gjorde det ganske udemærket, men alligevel...

Altså, den hedder jo ikke "Indiana Jones and the kingdom...." og ikke "The Kingdom of the Crystal Skull, gueststarring Indiana Jones". Det er selvfølgelig en overdrivelse, men det var lidt den fornemmelse jeg fik engang imellem. Det kunne være jeg skulle se den igen...

Men generelt en rigtig god film, og også en god IJ film. 8-9 fedora ud af 10.
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  DB5 Ons Jun 04, 2008 6:58 pm

scratch hmmm.... det tænkte jeg ikke så meget over, det kan godt være at Mutts fik de lidt mere slås kampe, men synes da stadig at den gode Indy/ Harrison Ford fylder billedet godt ud..... uden at det skal blive den store samtale så er manden trods sin gode form noget ældre end for 19 år siden.....

Jeg giver den 7/8 ud af de 10 fedora....
DB5
DB5

Antal indlæg : 196
Fødselsdag : 19/12/74
Alder : 49
Lokation : Virum
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.myspace.com/deetsmac

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Bullwhip Ons Jun 04, 2008 7:27 pm

Jeg vil give Emiliussen ret i sin iagttagelse... Det er afgjort den mest "ensemble"-prægede film af alle Indy'er...! En sidekick og en kvinde synes jeg er maximum for hvad der er fedt for en IJ-film. I skull har Indy hele fire på slæb. Det er bare en af de mange ting der ikke holder i "Skull", efter min smag. Hvis plottet og stilen havde været i top, så havde det ikke generet mig at han havde en hel børnehave på slæb...

Jeg elsker ideen om eventyreren der tager ud på egen hånd, ligesom vi ser ham i starten af Raiders. Dét er Indy for mig. Ingen er til at stole på, og Indy ved det... En enkelt klods om benet (Marion, Shorty, farmand, etc.)kan fungere rigtig fint og sjovt i historien, men det skal heller ikke være Saving Private Ryan, med Indy som teamleder (børnehave på udflugt)!
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Ace Ons Jun 04, 2008 10:04 pm

Jeg er til dels enig i, at for mange sidekicks kan ødelægge festen. Men vi har jo altid Raiders hvor alt fungerer perfekt efter bogen. Jeg mener, tingene måtte jo ændre sig lidt over de sidste 19 år hvilket man må sige, at de så sandelig også har gjort for Indy i KOTCS. Han er blevet ældre og klogere men slår stadig en proper næve. Han er som Emilliusen siger trådt lidt i baggrunden for at give Mutt plads i historien. Personlig har jeg det fint med Indy's nye rolle da han stadig er Indy for mig. KOTCS er et helt nyt kapittel i Indiana Jones universet som jeg bare er glad for at kunne opleve. Jeg har lige siden 89 haft lyst til mere og har nu fået det. Jeg er klar til "INDY V"

Klaus, din nye signatur er sørme flot..... Rolling Eyes og stor. Kunne du evt. gøre den lidt mindre, da posterne ellers meget hurtigt kommer til at fylde meget på siden.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  K on the Run Tors Jun 05, 2008 12:19 am

Ok guys, jeg har nu set den anden gang og jeg er blevet vendt 180°. Jeg delte de synspunkter der er beskrevet ovenfor indtil gensynet.
Nu er jeg glad for der er 4 film i serien og 4'eren er afgjort en vaske ægte Indy film. Den er flyttet i tid og fortælle-teknik, men historien er faktisk ikke så tåbelig som jeg huskede. Selv "Mutt and his merry monkey men" scenen gled ubesværet ned i dag.
Mit råd er " Do that to me one more time Once is never enough with a man like you" Harrison rocks big time!

over and out.
K
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Indy-K Tors Jun 05, 2008 9:06 am

Jeg tror s.. jeg pudser den runde tingest lige over fedoraen og gentager: Jeg sagde det jo! Jeg sagde det allerede på Burger King i minutterne efter premieren Cool

Nåmen hvem gider høre på en "Jeg sagde det jo"?... Da jeg så filmen anden gang blev vi enige om herhjemme, at plottet i virkeligheden ramte tiden lige i bullseye. Amerika i 1957 handlede om kommunistforskrækkelse, atomprøvesprængninger, vild ungdom, UFO'er og Roswell. Alt det har CS smeltet sammen med en ægte Indy historie med spaniolerne, guldet, indianerne, gravkamre og en masse tilgroede templer. Så hvad mere kan man forlange? Tilsæt så lige nogen skønne stunts, noget selvironi, et gensyn med alle ægte fans yndlingspige, Marion Ravenwood, og en lækker jakke og hat. Skønt! Very Happy
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  K on the Run Tors Jun 05, 2008 4:08 pm

Jeg syns' det samme som ham der indyfyren ovenfor. Wink
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  JEEP Søn Jun 15, 2008 9:46 pm

JEEP
JEEP

Antal indlæg : 54
Fødselsdag : 07/05/82
Alder : 41
Lokation : Horsens
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.aarhus-middelalder.dk

Tilbage til toppen Go down

[Spoilers] Nå, hvad synes I så om den? Empty Sv: [Spoilers] Nå, hvad synes I så om den?

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum