Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Indiana Jones kostume EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Indiana Jones kostume EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Indiana Jones kostume EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Indiana Jones kostume EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Indiana Jones kostume EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Indiana Jones kostume EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Indiana Jones kostume EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Indiana Jones kostume EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Indiana Jones kostume EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Indiana Jones kostume

5 deltagere

Go down

Indiana Jones kostume Empty Indiana Jones kostume

Indlæg  Ghost Rider Man Mar 31, 2008 7:06 pm

Jeg har efter hånden længe gået og overvejet og få mit eget Indiana Jones kostume, og har besluttet for at jeg vil til og gøre lidt ved det.

Jeg ved der er mange her inde, hvis ikke alle sammen som ejer et kostume, så det er her jeg vil høre hvad og hvor man kan købe tingene til det.

så som skjorte, sko, jakke, bukser og så vider og så videre.

Håber i vil og kan hjælpe mig lidt med hvad der er godt og købe og hvad der ligner mest det man ser i filmen selvom det måske nok koster lidt mere, men det gør det jo også sjover i enden Smile
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  JAN Man Mar 31, 2008 10:22 pm

Hej.

Ja, kan kan kun advare dig imod dette. Det koster kassen.....

Men tag et godt råd fra en der har prøvet det selv - det er billigere (i længden)
at købe det "rigtige" fra starten af.

Dvs.:

Hat: Adventurebilt (deluxe)
Sko: Aldens
Pisk: fristet til at sige Morgan, men der er mange andre der kan lave en god Indy-pisk.
Bukser: Wested
Jakke: Wested
Skjorte: Adventurebilt, Wested eller Indy Magnoli
Taske: Hmmm.. Todd måske...
Bælte(r) + revolverhylster : Todd ( http://www.toddscostumes.com/indy/indiana_jones.htm )

Så en kr. 10.000 senere er du fit to go Cool

mvh
JAN
JAN
JAN

Antal indlæg : 8
Lokation : Strib
Tilmeldt d. : 15/01/08

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  Ace Man Mar 31, 2008 10:26 pm

Thats the spirit :-)

Til at starte med er det en god idé at kigge lidt på www.indygear.com Her er der mange at spørge til råds omkring hvilket gear du skal vælge. Der sælges også gear i Cairo bazaar'en http://www.indygear.com/cow/viewforum.php?f=12

Hvad du skal købe afhænger lidt af, hvor mange $ du er villig på at bruge på kostumet og hvor hurtigt du synes du skal have fat på det hele. Mange af os nørder har brugt år på at samle det hele i en kvalitet vi synes passer til vores temprement, men man kan sagtens have et kostume der ikke koster væsentligt og samtidig have det sjovt i det, husk det.

Personlig synes jeg at noget ordentligt gear er pengene værd, da meget af det kan bruges til hverdags brug. f.eks. tasken, skjorte, bukser, sko, bælte, jakke og hatten. Ikke alle dele nødvendigvis på samme tid hvis du forstår hvad jeg mener. Smile

Lad os starte med hatten.

Herbert Johnson er et udemærket valg for den kræsne fan og hatten er altid til at få fat på forskellige steder fra. Jeg mener de er lavet i kaninfilt hvilken er et lidt billigere alternativ til bæverfilt, men er aldeles udemærket hat. http://www.toddscostumes.com/indy/HJ%20Indiana%20Jones%20Fedora/herbert_johnson_fedora.htm

Så er der også Adventurebilt som danske Marc i Tyskland laver sammen med sin makker Steve Delt USA. De lavede hattene til Indy IV så mere screenacurate bliver det næppe. Marc kan også lave din hat efter hvilken som helst scene i Raiders, TOD, LC alt efter hvad du er til. Lige nu er der ca. 10 måneders leveringtid på en Adventurebilt, men måske kan du være heldig at finde en på ebay. http://www.adventurebilt.com/ Pt. laves de kun i bæverfilt som er den fineste filt tilgængelig. Tidligere kunne de også fås i kanin. Adventurebilt laver også en fin Indy skjort samt revolverhyster og er netop lige blevet forhandler af de originale Alden sko.

Endelig er der den nok billigste model fra Disney som fås i uld samt en række andre alternativer som Peter Bross, Stetson osv. Uld er det materiale som er billigst men kvaliteten er ofte derefter.

Jakken, bukser og skjorte kan fås hos Wested leather UK. Her er screenacuracy i top da det var Wested alias Peter Botwright der lavede de originale Raiders jakker. Bukserne og skjorterne er gode kopier. Peter laver også kostumer til en lang række andre film. WWW.wested.com Jakkerne bliver special synet efter dine mål og ønsker for blot 165£. Der er også altid nogle brugte jakker til salg på ebay til omkring en tusse eller under.

Skoen er Aldens. En pokkers dyr men holdbar støvle. Men til at starte med kan man sagten bruge et par andre læderstøvler vil jeg mere.

Skuldertasken er en Mark VII gasmaske taske fra anden verdenkrig. De findes også altid til salg på ebay, med fås også i billigere replica udgave da de originale er ved at være sjældenheder. http://whatpriceglory.com/mkviibag.html

Så er der pisken som typisk er en 8-10 fods tyrepisk i kalv, ko, eller kænguru læder. Prisen afhænger i høj grad af hvor meget du er villig til at bruge, men afhænger som regel altid efter hvor mange "plaits" / læderstrimler der er brugt. David Morgan piske er blevet brugt i filmene og kan købes på nettet. På ebay er der masser af piske til salg og du kan få en udemærket pisk fra 500 og opefter til at starte med.

Bælterne finder du bl.a på ebay men også hos http://www.toddscostumes.com

Jeg ved at Indy-K her på siden har haft en del kostumeting til salg så måske kan du lave en god deal her.
Finder du noget på ebay du er interesseret i, er du velkommen til at rådføre dig med os her på siden først så du ikke køber katten i sækken.

Personlig vil jeg mene at hatten, jakken og tasken er de vigtigste ting i kostumet at starte med, da det er de ting man forbinder mest med Indiana Jones. 4000-5000 for brugte ting på ebay og du er "fit to go"


Sidst rettet af Ace Tirs Apr 01, 2008 8:41 am, rettet 1 gang
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  Ghost Rider Man Mar 31, 2008 11:39 pm

Det er bare super fedt, jeg synes at linkene er rigtig spændene og må indrømme jeg allerede er blevet lidt vild med den had det hedder Adventure built Deluxe.

hvad er foreskellen på de to versioner her ??

Pure beaver felt with raw edge brim: 399 ,00 EURO
Pure beaver felt with bound edge brim: 449,00 EURO

ud over prisen selvfølgelig, men hvad er der bedre på den til 449, det er jeg ik helt med på.

Min kammarat har en gas maske taske til og ligge som fra Indy filmene, ved jeg så den vil jeg se om han vil sælge hehe.

men jeg er ihvertfald helt klart interesseret i og få et kostume, og jep det kommer til og koste men det gjorde min Stormtrooper også plus min Predator også koster kassen, så det er en dyr hobby men jeg kan li det og det er sjovt.

Plus at kostumet jo ikke skal være færdig i morgen så der er tid nok til og nusse med det i Smile

men tusinde tak for jeres rigtig gode feedback.

jeg vil helt sikkert tjekke linkene ud og undersøge hvad der står på de forskellige sider.
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  Ace Tirs Apr 01, 2008 8:05 am

Du skal have en "raw edge brin" når det er en Indiana Jones hat du vil have.

Indiana Jones kostume ABDeluxe10a Indiana Jones kostume 2-p3a

En "bound edge brim" hører hjemme hjemme på en hat til "The Aviator"

Indiana Jones kostume DSC_6031
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty RE: Angående tasken...

Indlæg  Gæst Man Jun 02, 2008 1:43 pm

Hej Predator

jeg så at du ville spørge din kammerat om han ville sælge sin MKVII taske. Hvis nu han ikke vil det, så ved jeg at Endicotts Army Surplus i england, har dem til salg for ca. 150,- inkl. forsendelse - se her: http://www.endicotts.co.uk/product_info.php?cPath=88&products_id=42.

Der er så godt nok ikke læderrem på, men mon ikke den skulle være til at skaffe ad en anden vej Very Happy .

VH
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  Ace Man Jun 02, 2008 3:25 pm

Very Happy Super..MKVII til 150,- Det er da et tilbud der vil noget.

Tak for tippet Emiliussen.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  Gæst Tirs Jun 03, 2008 8:41 am

Det var da så lidt Ace - ALT for en åndsfælle!! Very Happy

Så kan du/I måske give mig et tip!?! Jeg går og tumler med at få fat i min egen Fedora. Sagen er den at jeg (desværre Crying or Very sad) ikke har råd til en AB - selvom jeg mucho gerne ville have fat i sådan en, de er skisme flotte.

Imidlertid har jeg kigget lidt på en Akubra Federation IV, er der nogen der har erfaringer med sådan én - erfaringer de er villige til at dele!?! Jeg har kigget på en del amerikanske fora, og det lyder som om at det er et godt alternativ. Indygear.com siger at det er den der har den bedste "value for money".

Jeg tager gerne imod gode råd, vejledning eller forslag til andre hatte som måske er bedre (mere screen accurate).

VH, og tak for hjælpen
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  Ace Tirs Jun 03, 2008 3:10 pm

Jeg kender ikke så meget til Federation IV andet end det skulle være en OK Indy hat til prisen. Herbert Johnson er også ganske gode.

Hvad kan en Fed. IV fås til inkl. levering ?
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty SV: Indiana Jones kostume

Indlæg  Gæst Tirs Jun 03, 2008 4:21 pm

En Akubra Federation IV, kan fås ved Hatsdirect.com for 907,- inkl levering. Man kan dog også få en delux udgave der er lidt dyrere, men de forskellige amerikanske fora siger at forskellen er minimal, og at man lige så godt kan købe den billige...

Så vidt jeg ved står en HJ i et par tusinde, og det er lidt mere end en SU rækker til.

Men tak for svaret/tippet.
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  K on the Run Tirs Jun 03, 2008 4:54 pm

http://www.hornetshats.com/f_hatview.php?link=Fur%20Felts
Gå ned til "Adventurer"
Denne her skulle være god, prisen er rimelig og iflg. Steve/Adventurebilt er det den samme som HJ leverede for nogle år siden. Og så er det et UK firma hvilket gør told og moms glade Smile
Farven skal være Sable.

Mvh.
K
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty RE: Indiana Jones Kostume

Indlæg  Gæst Tirs Jun 03, 2008 5:26 pm

Hold da op, ja det var da en hel del billigere end den jeg havde kig på. Rigtig mange tak K on the Run Very Happy! Man vil jo altid gerne gøre Told og Moms glade!!

VH Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  Indy-K Tirs Jun 03, 2008 7:22 pm

God løsning der fra ham på farten Very Happy

Jeg købte for år tilbage den billige Akubra/Federation fra Hats Direct og fortrød med det samme jeg stod med den i hænderne, at jeg ikke havde købt DeLuxe udgaven. Den "billige" virkede stiv og hård i filten, og da den alligevel ikke var den rigtige størrelse returnerede jeg den, betalte differencen og fik en DeLuxe i stedet. Det var den bedste hat (til at gå med) jeg havde haft i mange år, og den måtte først vige pladsen da der opstod trængsel på hattehylden herhjemme Very Happy
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty RE: Indiana Jones Kostume

Indlæg  Gæst Tirs Jun 03, 2008 11:18 pm

Hmm - Det lader til at de kære Amerikanere ikke ved hvad de taler om. Jeg tager det til efterretning - tak for tippet. Tror nok jeg tager K on the Runs gode råd, det er mere i stil med min pengepungs ydeevne Laughing .

Angående de MKVII tasker jeg skrev om tidligere, så har jeg netop fundet ud af at der er fire ugers "restordre" på deres levering. Jeg blev forsikret om at jeg nok skulle få en, men at der ville gå fire uger før min ordre ville blive behandlet.

Jeg tror ikke det er noget problem, men i skal bare være obs på det, hvis i vil handle vil endicotts.

VH
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  K on the Run Fre Jun 06, 2008 9:28 am

Endicotts er meget pålidelige og super søde, så no worry Very Happy
-K
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty RE: Indiana Jones Kostume

Indlæg  Gæst Fre Jun 06, 2008 5:21 pm

Ahh, javel - det var nu heller ikke en advarsel, mere en vejledende information. Men tak for det.

VH
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  K on the Run Fre Jun 06, 2008 10:29 pm

og så kan man købe Adventurebilts Raiders gunholster hos mig.

Emiliussen, jeg tog det også som en information Smile

-K
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty RE: Indiana Jones Kostume

Indlæg  Gæst Lør Jun 07, 2008 12:39 am

Uh, det lyder godt med de holsters. Har du i øvrigt et ETA på de der spænder til MKVII læderrem? Jeg fik fat i Marc (AB) umiddelbart inden jeg meldte med til her på forummet. Han sagde at du var manden med planen - eller!?! Very Happy Var der også noget med at der ville dukke nogle færdiglavede remme op, eller er det bare mig og min dårlige hukommelse?

VH
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  K on the Run Lør Jun 07, 2008 12:11 pm

På et tidspunkt vil der komme remme, jeg arbejder på sagen. Problemet er at indfarvet læder har en tendens til at smitte af hvis det bliver fugtige. Det er jo meget uheldigt når man har en skjorte til kr. 500,- på. Jeg prøver at finde noget i den rigtige farve og tykkelse der ikke smitter af.
Spænderne har jeg allerede, Raiders og KOTCS. Prisen pr. stk er kr. 25 ,- plus porto.

Mvh.
K
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  Ghost Rider Ons Jul 09, 2008 7:42 am

Han ville ikke sælge den.....altså gasmaske tasken Smile men takker for linket, jeg vil helt sikkert kigge på det.

og også rigtig pænt tak for hjælpen med hatten, jeg er ny i dette kostume og ved hvad der ligner men ikke hvad der er det rigtige hehe Smile

for tiden roder jeg med min predator da jeg har fået mine dreadlogs hjem nu og er ved og lime dem på, det tager en hulens tid (en predator har meget hår hehe)

det er også en af grundene til jeg ikke har været meget på for tiden, men det er pænt af jer lige smide lidt feedback omkring delene til mig, det værdsætter jeg meget Smile
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones kostume Empty Sv: Indiana Jones kostume

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum